ערבים מתפרעים בשועפט
ערבים מתפרעים בשועפטפלאש 90

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו), שיגר (א') מכתב זועם לראש העיר ירושלים ניר ברקת, בתגובה למכתב ששיגר ברקת בשבוע שעבר לראש הממשלה נתניהו, בו תקף את המדיניות שמוביל השר בבירה אל מול גל הטרור.

"צר לי על מכתבך המתלהם ובמיוחד על כך שהוא נכתב מבלי שטרחת לקיים עמי כל שיחה בנושא קודם לכן - לא בכדי ללמוד את הדברים ולא בכדי להפנות את תשומת הלב למה שנדרש, לדעתך", כתב אהרונוביץ' לברקת.

לדברי השר אהרונוביץ', ברקת מיהר להפיץ את המכתב ולהתראיין לכלי התקשורת, "מתוך שיקול פוליטי צר, שביטחונם של אזרחי ירושלים כלל לא חלק ממנו. אני מקווה שלהבא תנהג בצורה אחרת, עניינית ורצינית", הוסיף.

גורמים המעורים בפרטים מעריכים כי המתיחות בין ראש העיר לשר אהרונוביץ' נובעת באופן טבעי מהעובדה שאהרונוביץ' ומפלגתו "ישראל ביתנו" ניסו להדיח את ברקת מראשות העיר באמצעות התמודדותו של משה ליאון המקורב לשר אביגדור ליברמן.

כאמור, במכתב ששיגר ברקת לראש הממשלה נתניהו האשים את אהרונוביץ' בהפקרת תושבי ירושלים אל מול גל הטרור. "מאז רצח הנער מוחמד אבו חדיר ומבצע 'צוק איתן' אנו עדים לעלייה משמעותית בהפרות הסדר בירושלים ולפגיעה הולכת ומתמשכת בתחושת הביטחון של תושבי בירת ישראל".

ראש העיר הזהיר כי אם לא תיעצר ההידרדרות הנמשכת בביטחון האישי בבירת ישראל, "אנו עלולים לחוות התפשטות של התופעה לכלל איום על כלל מדינת ישראל".

ברקת סיפר כי בסיוריו הרבים ברחבי ירושלים הוא רואה "שוטרים וקצינים מקצועיים ונחושים, העושים לילות כימים במאמץ אדיר להביא את הפורעים לדין ולהחזיר את הביטחון לירושלים. אולם השוטרים והמפקדים בשטח אינם יכולים לנצח ללא גיבוי משמעותי ומתן אמצעים ראויים כדי להתמודד עם האתגר הקשה. לצערי השר לביטחון פנים לא מספק למשטרת ירושלים את האמצעים הנדרשים לה כדי שתדע לנצח את מפירי הסדר".

כדי להשיב את השקט לבירה, הסביר ברקת במכתבו, יש לבצע תגבור דרמטי ומשמעותי של כוחות יס"מ לטיפול בהפרות הסדר, פיזור הכוחות המיוחדים בשכונות שעל קו התפר ובמקומות המועדים לפורענות, הגדלה משמעותית של מערך המודיעין הטקטי של משטרת ירושלים והחמרה מיידית של הענישה במהלך משולב עם הפרקליטות".