ערבים מתפרעים בשועפט
ערבים מתפרעים בשועפטפלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד לוחם מג"ב שתועד כשהוא מכה נער ערבי בעת מעצר בשכונת שועפאט בירושלים.

השוטר נאשם בתקיפה ובגרימת חבלה ממשית בקטין בן 15, במהלך הפרות סדר במזרח העיר.

נזכיר כי בעקבות חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים היהודים בגוש עציון, הגיעו, על פי החשד, נערים יהודים ורצחו את הנער מוחמד אבו חדיר משכונת שועפאת. בעקבות כך החלו מאות ערביי השכונה להפר את הסדר ולהפגין באלימות תוך שהם חוסמים את הכביש באמצעות דלתות וצמיגים בוערים, וכן מיידים אבנים, בקבוקי תבערה וזיקוקים לעבר כוחות הביטחון שהיו במקום.

במסגרת פעילות השיטור בהתפרעויות בשועפאת, החל שוטר מג"ב לרדוף אחר פעילים שברחו מהמקום. במהלך המרדף  זיהה השוטר הנאשם את המתלונן כשהוא רעול פנים, עוטה כאפיה על ראשו ועל פניו ובידו רוגטקה עשויה מעץ.

במטרה להביא למעצרו, הנאשם רדף אחרי המתלונן, קפץ אחריו מעל גדר פח המקיפה אתר בנייה באזור, תפס בו והפילו ארצה.

בשלב זה הגיע למקום שוטר נוסף במטרה לסייע בביצוע מעצרו של המתלונן. הנאשם והשוטר הנוסף הפעילו בשלב זה כוח כלפי המתלונן על מנת לרתק אותו לרצפה, לתפוס בידיו ולעצרו. לאחר שהושגה שליטה מלאה במתלונן, החל הנאשם להכותו באמצעות אגרופים ובעיטות לראשו, לפניו, לכתפיו ולפלג גופו העליון, כל זאת כשהמתלונן איננו מתנגד למעצר ומרותק לקרקע, בין היתר על ידי השוטר הנוסף, אשר כבל באותה עת את ידיו מאחורי גבו.

הנאשם הכה את המתלונן עד שהיטשטשו חושיו. בשלב זה הרימו הנאשם והשוטר הנוסף את המתלונן באמצעות ידיו הכבולות והחלו להובילו אל מחוץ לאתר הבנייה. במהלך ההובלה, בעוד המתלונן נגרר ברגליו על הקרקע וראשו שמוט מטה, בעט הנאשם בבטנו של המתלונן. עם הגעתם לגדר פח, חבר אל שני השוטרים שוטר שלישי על מנת לסייע בהובלת החשוד. אז בעט הנאשם שוב בפניו של המתלונן.