דיאו (בלבן). חסם את הספרדים
דיאו (בלבן). חסם את הספרדיםרויטרס

לכל אוהד ספורט יש את הזיכרון הזה שהתרחש אי שם בימים שעוד היה קטן.

אתה קם בבוקר ופתאום מגלה - העולם השתנה, הוא כבר לא יהיה אותו הדבר. כך כנראה קרה גם לכם הבוקר, כי אם הלכתם לישון אתמול לפני השעה 01:30, הפסדתם את אחת הסנסציות הגדולות בכדורסל העולמי.

מונדובאסקט: אז מהי אותה סנסציה אדירה אתם שואלים? התשובה היא אמנם פשוטה אבל משמעותית מאוד - נבחרת צרפת ניצחה את נבחרת ספרד בשלב רבע גמר המונדובאסקט ולמעשה הדיחה אותה מהטורניר העולמי.

ולמה זה כל כך משמעותי? כי השנה מי שאירחה את הטורניר העולמי היא לא אחרת מאשר ספרד. וזה לא רק זה. כל התחזיות הודיעו כי משחק הגמר של הטורניר הנוכחי יהיה הנבחרת הספרדית מול זו מארצות הברית. ואכן, עד למשחק אמש מול הצרפתים, כל מי שפגשה את הספרדים בדרך לרבע הגמר מול הצרפתים הובסה בקלות מעוררת כבוד.

הספרדים הגיעו למשחק כשהם רוצים רק דבר אחד - נקמה. נקמה בצרפתים שבאליפות אירופה האחרונה גברו עליהם בגמר. זו לא הפעם הראשונה שהספרדים נוחלים כישלון חרוץ ואכזבה גדולה בטורניר שנערך בביתם. גם בשנת 2007 אירחו הספרדים בביתם ולא זכו בטורניר, לאחר שהפסידו בשניה האחרונה לנבחרת רוסיה באימונו של דייויד בלאט. אך לפחות אז, הם הפסידו בגמר. השנה גם גמר לא יהיה להם.

הספרדים הפסידו בתוצאה 65:52, וצרפת האלופה תמשיך את מסע ההגנה על התואר שלה כשתפגוש בחצי הגמר את סרביה החזקה שהנחילה אמש גם היא תבוסה לנבחרת ברזיל. 

לסיכום, משחקי חצאי הגמר של הטורניר היוקרתי והחשוב יהיו: סרביה - צרפת, ארצות הברית - ליטא. מישהו מהמר נגד ארה"ב?

כדורגל ישראלי: אז נכון שליגת העל עוד לא נפתחה והצמא של האוהדים כל כך גדול עד שארגנו מחאה כנגד מחירי הכרטיסים הגבוהים, ובכל זאת היה אפשר לראות אמש את שתי הקבוצות הגדולות של הליגה הישראלית במעין ניסוי כלים אחרון לפתיחת העונה הרשמית.

מכבי חיפה ומכבי תל אביב שיחקו במסגרת רבע גמר גביע הטוטו מול בני סכנין והפועל פ"ת בהתאמה. בשני המשחקים ראינו כמות שערים מדהימה אבל לא פחות, ראינו פרומו למה הולך להיות לנו העונה בליגת העל בכדורגל.

מכבי חיפה שיחקה מול בני סכנין וכבר בדקה השניה עלתה ליתרון אחרי בישול גאוני של חן עזרא לשמעון אבוחצירא שכבש את השער הראשון של חיפה והראשון שלו מזה המון זמן. 

שלוש דקות עברו, וסכנין שלא וויתרה השוותה את התוצאה כשפאפאדופולוס בישל לגדיר את הראשון שלו, דווקא מול הקבוצה הירוקה לה שייך. זהו כבר השער השני העונה של גדיר מול חיפה. 

בדקה ה-22 חיפה חזרה להוביל כששוב חן עזרא הוא המבשל כשהפעם חלוץ הרכש המצויין אידריסו הוא שכבש. 

חשבתם שנגמר? אפילו לא קרוב. סכנין שוב השוותה ושוב מהציוות הנהדר בין פאפאדופולוס לגדיר. צמד לסכנין, צמד בישולים לפאפאדופולוס, צמד שערים לגדיר.

אידריסו ראה שלגדיר יש צמד וקינא, ובדקה ה-51 כבש גם הוא את השני שלו, 2:3 לחיפה. ושוב 13 דקות עוברות וסכנין משווה כשפאס נגח לשער החשוף של חיפה. ומי המבשל? נכון, פאפאדופולוס.

בדקה ה-86 ראינו אולי את השער היפה ביותר בטורניר הכל כך מיותר, כשרובן ראיוס סובב כדור חופשי מ-27 מטרים. הכדור עבר את החומה, ולקנדיל לא היה שום סיכוי לעצור אותו. 4:3 לחיפה.

עמוק בתוך תוספת הזמן, בדקה ה-93 עידן ורד נעץ את השער האחרון לזכות חיפה במשחק כשאידריסו הפעם על תקן מבשל. בסיום - 3:5 לחיפה שעלתה לחצי הגמר של המפעל המיותר.

ובזמן שסכנין גילתה אופי וניסתה לחזור למשחק ואף אולי לנצח, במשחק המקביל בין מכבי תל אביב להפועל פתח תקווה הייתה קבוצה אחת בלבד על המגרש. אם יש משחק שהוא "לא כוחות" כמו שאומרים בשכונה, זה היה המשחק הזה.

כבר אחרי 24 דקות הובילו הצהובים 0:4 כשהשערים מגיעים מתוך משחק שוטף מהנה ומרהיב. אין ספק כי כשג'ורדי קרויף חלם על הקבוצה הצהובה הוא רצה שתיראה בדיוק כך. חילופי המאמן עשו את שלהם ובהחלט רואים שנעשתה עבודה רבה בכל הקשור לעמידת הקבוצה על המגרש וצורת המשחק השוטפת, מצידו של פאקו המאמן המכבי החדש.

יש לציין כי המשחק לבסוף נגמר בתוצאה 0:6, ובין השתיים עוד צפוי משחק גומלין בהמשך שנראה מיותר לכשעצמו.

תחרות אופנועים: מירוצי דראג הינם מרוצי המתקיימים בקו ישר לאורך מרחק קצר. מירוץ שכזה בו לקחו חלק אופנועי ספורט התקיים אמש ביוון. המירוץ אמש היה קרוב להסתיים בפציעה קשה או אפילו מוות של הרוכב היווני פיליפוס פאפאפיליפו.

פאפאפיליפו איבד שליטה על האופנוע לאחר שזה חצה את קו אמצע המסלול במהירות של 300 קמ״ש. איבוד שליטה על אופנוע במהירות שכזו הייתה אמורה להביא למותו או לפציעתו הקשה של פאפאפיליפו, אך נס גדול התרחש ליווני כשזה הועף מהאופנוע ולמזלו הרב נחת שניה אחרי זה על מוטות ה-״ווילי״ של האופנוע השני שהיה בצמוד אליו לאורך המסלול. 

רוכב האופנוע השני היה הרוכב הבריטי סטיב וולאט. וולאט לא קלט בשנייה הראשונה את הדרמה, אך מהר מאד הסתכל לצדדים והופתע מהנוסע הבלתי צפוי שמאחוריו. וולאט עצר את האופנוע והרוכב היווני המקומי ירד ללא פגע.

נס גדול היה שם.