מוטי יוגב
מוטי יוגבפלאש 90

ח"כ ואל"מ במיל' מוטי יוגב, (לשעבר מפקד מגלן) מציע פיתרון יצירתי לבעיית ההתפרעויות האלימות במזרח ירושלים - לתגבר את המשטרה בכוחות צבא מיוחדים. 

"מוקדי הפיגועים שהתגברו בירושלים מחייבים התייחסות אחרת", אומר יוגב, "בראש ובראשונה הגדרת המטרה של השבת הביטחון, החוק והסדר בכל מרחב ירושלים המאוחדת, לתושביה ולבאים אליה. הניסיון להכיל את האירועים ולא להתמודד איתם, לנצחם ולהכריעם, מנסיוני למדתי שלעיתים כך נכון אך לעיתים ההכלה במקום הניצחון מדרדרת את המצב, מוציאה אותו מכלל שליטה, מאבדת את הביטחון ומסכנת חיי אזרחים. משטרת ירושלים פועלת בנחישות אך בסדרי כוח קטנים מדי בהיקפם ובהתאמתם לאירועים ולמשימה."

כקצין בכיר בחטיבת הצנחנים לשעבר, יוגב מציע פיתרון משלו לבעיה, "צריך לתגבר את משטרת ירושלים בראש ובראשונה בכוחות משטרה ומג"ב מיוחדים ואיכותיים היודעים להתמודד עם מכלול האירועים. במידה וחסר למשטרה כוחות מיוחדים, יועיל עד מאד אם יזכירו לפורעים הערבים בירושלים את הכומתות האדומות של הצנחנים".

יוגב מסביר, "מזה 47 שנים שהצנחנים מגיעים לירושלים בהשבעות בכותל המערבי, טוב גם היה לתגבר איתם, או עם כוחות צבא מיוחדים אחרים, את משטרת ירושלים, לתת בידיהם את ההנחיות והאמצעים ואין לי ספק, שיחד עם משטרת ירושלים הם ידעו להתגבר על האירועים ולהשיב את הביטחון לכל רחבי העיר."

יוגב מתייחס לבעיה נוספת בנושא - הדלת המסתובבת של מערכת המשפט, "המאמצים הרבים אותם משקיעים כוחות המשטרה במעצר הפורעים מאבדים את ערכם כאשר מערכת המשפט, הפרקליטות ושופטי בית המשפט, משחררים ב'דלת מסתובבת' או פוסקים פסקי דין מצחיקים ולא מרתיעים".

"על הפרקליטות לגבש תביעות מרתיעות כנגד ראשי ארגוני המחבלים בירושלים, הפוליטיים והמבצעיים וכן לגבש אמצעי הרתעה לקטינים דרך זימון והטלת קנס על הוריהם", הציע וסיכם.