איסלאם בהיערכות
איסלאם בהיערכותפאש 90

השיח' יוסוף קרדאווי, העומד בראש אגודת חכמי הדת המוסלמים הבינלאומית ונחשב לפוסק ההלכה החשוב ביותר בעולם המוסלמי סוני, מתנגד לפעולה צבאית אמריקנית נגד המדינה האסלאמית.

קרדאווי צייץ בעניין זה: "אני חלוק על דאעש (המדינה האסלאמית) בדרכה הרעיונית ובדרך הפעולה שלה, ואולם לא אסכים לעולם שהמדינה שתילחם בה תהיה ארה"ב, אשר ערכי האסלאם אינם מניעים אותה, אלא האינטרסים שלה וגם אם כתוצאה מכך נשפך דם".

קודם לכן, פסק קרדאווי כי המדינה האסלאמית הינה ישות בלתי חוקית על פי האסלאם, ולפיכך אין להישבע אמונים לח'ליף אבו בכר אל-בגדאדי.

במדינה האסלאמית לועגים לקרדאווי וסבורים שדבריו מבטאים את הירידה בפופולריות שלו בקרב הציבור המוסלמי הסוני על מגמת הנהייה אחר המדינה האסלאמית.

עמדתו של קרדאווי, הנחשב גם לסמכות רוחנית של חמאס, בנוגע למאבק המזוין בישראל הינה חד משמעית. הוא כתב בעניין זה את הדברים הבאים בחשבון הטוויטר שלו:

"לכל אורך חיי הכרזתי על חובת הג'יהאד בפלסטין נגד ישראל הכובשת משנת 1948 ועד היום. לו הייתה בידי היכולת הייתי הולך לפלסטין כדי להילחם. אני קראתי ועדיין קורא לג'יהאד בפלסטין. סוגיית פלסטין היא הסוגיה הראשונה בחשיבותה והיא עדיין כזו".