נתניהו ולפיד
נתניהו ולפידפלאש 90

חברת הכנסת גילה גמליאל (הליכוד) מבהירה הבוקר (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעולם לא הורה להקפיא את קידום תכנית הדגל של שר האוצר לפיד - חוק מע"מ אפס.

גמליאל שוחחה אמש עם ראש הממשלה שהכחיש בתוקף את הדיווחים. "התשובה של ראש הממשלה הייתה חד משמעית שמדובר בקשקוש", אמרה גמליאל לגלי צה''ל. "הוא לא נתן הנחיה לאף אחד לעכב את החוק ובוודאי ובוודאי לא להקפיא אותו".

יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין הסביר הבוקר כי לא קיבל הנחיה ישירה מנתניהו, וטען כי מתחילת הדרך הבהיר לראשי סיעת ''יש עתיד'' שאי אפשר לאשר את חוק מע''מ אפס במנותק מתקציב המדינה.

"זה חוק של מיליארדי שקלים וזה ברור לחלוטין שאי אפשר להעביר אותו בלי קשר לתקציב המדינה", הדגיש ח"כ לוין. "החוק יקודם במקביל וכחלק מכלל ההתייחסות לתקציב כולו".

"אני חושב שאין חוקים שיש להם עלויות תקציביות של מיליארדי שקלים שמנסים לנהל אותם בתקציב מקביל לתקציב המדינה", הוסיף לוין בראיון לגלי צה''ל. "החוק אושר בממשלה לפני 'צוק איתן' ולפני שהיה ברור שצריך להוסיף סכומים משמעותיים לביטחון ולפני ששר אוצר החליט שלא יועלו מיסים.

"בפועל קבע שר האוצר שלא יהיו מקורות תקציביים לממן את החוק", הבהיר יו"ר הקואליציה. "ברור שצריך לבחון מחדש האם יש לנו את המקורות התקציבים לממן את התכנית".

לוין מתח ביקורת על התנהלותו של השר יאיר לפיד. "הייתי מצפה משר אוצר אחראי לבוא ולומר את הדברים שאני אומר עכשיו בעצמו. אני חשבתי שלפיד יבוא ויאמר 'אני אציג מסגרת תקציב כוללת בתוכה אמצא את המקורות למימון החוק', ונוכל להביא חבילה שלימה שתמנע הידרדרות של המשק וגם תבטיח את צרכי תקציב הביטחון וגם תבטיח שהחוק לא יפגע בתקציבים של משרדים חברתיים אחרים".

בסיעת "יש עתיד" לא אהבו לשמוע אמש את הדיווחים על הקפאת החוק. "אם האיום של נתניהו יתממש מדובר במשבר קואליציוני", התריעו בכירים במפלגתו של לפיד והזכירו כי ראש הממשלה עצמו הצביע בעד הצעת החוק ותמך בה.