נצח יהודה
נצח יהודההלל מאיר

מפקד גדוד נצח יהודה, סא"ל תלם חזן, מסיים בימים אלה שנתיים פיקוד על הגדוד שזכה בפרס הרמטכ"ל ופרסים רבים נוספים על פעילותו בשתי ערי הטרור, ג'נין וטול כרם.

בראיון מסכם בערוץ 7, הוא משבח את החיילים החרדים בגדוד, שהתגלו כלוחמים חסרי חת לדבריו, "זכיתי לעמוד בראש הגדוד הזה, בתקופה המורכבת כל כך לעם ישראל ולחברה החרדית, ולפקד על אנשים מצוינים, מפקדים וחיילים נחושים, שערוכים לצאת לכל מבצע ומשימה ולא משנה כמה הם מורכבים. אלה אנשי תורה שבאים ממקום שיודעים מהי תורה ומה שכרה, הם יודעים לחבר את המעשה ואת הצבא לתוך החיים שלהם ולתוך התורה והם מגיעים להישגים. מדובר לעיתים בכאלה שבעבר לא זכו להערכה בקרב משפחתם ובחברה שלהם וכאן הם מוערכים מאוד, לאחר שסיימו מסלול קשה וקיבלו סיכה".

למג"ד נצח יהודה, שצמח בישיבות, התורה היא חלק בלתי נפרד, "למדתי בישיבת הסדר ובישיבה תיכונית ואני קרוב לזה. אני תמיד אומר לחיילים בגדוד שהמפקד והדמות שמובילה אותי, זה דוד המלך. דוד ידע לשמור על האנשים שלו ולצד זה הוא גם כתב את ספר התהילים. אני משתדל ככל שניתן ללמוד בבוקר דף יומי, לעשות מד"ס ולהמשיך את היום הארוך שמסתיים במעצרים ולכידת אנשים שעוינים את עם ישראל".

לדבריו למרות כל המקטרגים, גדוד נצח יהודה הולך וגדל, "הגדוד זכה בשנתיים האחרונות בהכי הרבה פרסים, שזכה אי פעם גדוד בצה"ל, האווירה הציבורית סביב חוק הגיוס לא השפיעה על הגדוד והפרסים מוכיחים את זה. הקף הגיוס לגדוד הולך וגדל וזו התשובה לכל המקטרגים. זה גדוד אידיאלי לחייל חרדי ודתי, יש כאן שילוב בין אורח חיים תורני ודתי לצד לחימה נגד טרור פלשתיני, יש לנו גם רב שמלווה ועמותה שמלווה. חייל בגדוד נצח יהודה עטוף באווירה תורנית, רבנים ובאוכל מהדרין".

סא"ל חזן מברך על היוזמה להקמת גדוד חרדי נוסף בחטיבת גבעתי, "אמרתי למח"ט גבעתי, שאני שמח וגאה על המהלך הזה, זה מוכיח לכולם שגדוד נצח יהודה, הצליח להצמיח חרדים לוחמים, מה שאף אחד לא חלם עליו. הצלחנו להקים גדוד שנתקל בהכי הרבה מחבלים בשתי ערי הטרור, ג'נין וטול כרם ולעשות זאת בהצלחה".