חרדיות בנות נשים חרדים
חרדיות בנות נשים חרדיםפלאש 90

הורי התלמידות בבית הספר החרדי "בית יעקב" בשכונת בית וגן דורשים להפסיק את העסקתם של עובדי ניקיון ערבים בתחומי בית הספר במוסד החינוכי.

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר (חמישי), כי ההורים דורשים שבמקום יועסקו יהודים בלבד. 

לאחרונה פנו ההורים בנושא למנהל אגף מינהל החינוך החרדי (מנח"ח), איתמר בר־עזר, ודרשו להפסיק את העסקת עובדי הניקיון הערבים במקום.

"השתוממנו לגלות שבבית הספר בו נמצאות ילדות קטנות ומורות מועסקים עובדים ערבים בכל שעות היום, מהבוקר ועד הערב", כתבו ההורים. "אפילו אם הבנות והמורות ירצו לברוח מהמבנה בשעת סכנה, הן אינן יכולות לעשות זאת כי המקום סגור. כל זה קורה בתקופה מתוחה מאוד מבחינה ביטחונית, כאשר ההסתה במגזר הערבי הולכת וגואה".

עוד הוסיפו, "מפתחות בית הספר בידיהם, הם מכירים את כל המסדרונות והמבואות ויכולים לעשות ככל העולה על רוחם במתחם".

לטענת נציגי ההורים, מדובר בבעיה ביטחונית המהווה סכנה לבנותיהם, ועל כן הם דורשים שערבים לא יועסקו בבית הספר. אם הדבר לא יקרה בקרוב, הם מאיימים, הם ישביתו את הלימודים במוסד החינוכי. "איננו רוצים להשבית את הלימודים עד שיתוקן הדבר, אלא לפתור את העניין בדרכי שלום", מבקשים ההורים. "אנא מכם החליטו במהרה להעסיק אך ורק יהודים".

בר־עזר אמר בתגובה, כי "אני מבין את חששם של ההורים - אין כל הצדקה שעובדי ניקיון ערבים ועובדים גברים בכלל יסתובבו בשעות היום וינקו את השירותים בבית ספר שהוא על טהרת הבנות, על כן אני מבטיח שיועסקו במקום רק נשים ערביות".