איזה קפטן יניף את הגביע?
איזה קפטן יניף את הגביע?אתר מנהלת ליגת ווינר סל

אדום מול צהוב, שני מאמנים חסרי ניסיון, סגל ישראלים משובח מצד אחד וסגל זרים מרשים לא פחות מהצד השני, מי תניף את הגביע הראשון לעונה הערב (20:45, היכל הפיס ארנה, ירושלים)?

הקלאסיקו הישראלי בגמר גביע ווינר עומד לצאת לדרך ממש עוד כמה שעות, ואין זמן מתאים יותר מעכשיו בכדי לנתח את יחסי הכוחות בין שתי הקבוצות הטובות ביותר בליגת העל.

1. איך אפשר להתחיל בלי להזכיר את האולם הביתי החדש של ירושלים? היכל הפיס ארנה נחנך בימים אלו, כשלמעשה משחק רבע גמר גביע ווינר בין ירושלים לחולון, היה המשחק הראשון בהיכל החדש.

בכירים בירושלים מודים בפה מלא שבניית ההיכל החדש נועדה בין השאר בכדי להוות "תחרות" להיכל נוקיה של המכבים. ההיכל החדש עוד לא מוכן דיו, וכל יום מתקדמים בבנייתו עוד קצת, אך כבר הערב לראשונה יתמלאו היציעים הקבועים והזמניים בכ-11,000 אוהדים.

לוח התוצאות החדיש והמיוחד, הפרקט המקצועי וגם היציעים הקבועים, אמנם נותנים הרגשת NBA לצופים ולשחקנים, אך עדיין - האם ההיכל החדש נותן פייט להיכל נוקיה הצהוב כחול?

ללא שום ספק, עדיין ההיכל החדש בירושלים לא מתקרב ברמתו להיכל נוקיה המפואר והמושלם, אך בהחלט בעוד כמה חודשים הוא כבר יעקוף את זה של הצהובים. ובכל זאת, בעיה אחת גדולה טמונה בהיכל החדש - הקרחות ביציעים.

אפילו במשחק השבוע בין הפועל ירושלים להפועל תל אביב, שהיה זה משחק חצי גמר גביע ווינר בין שתי קבוצות טובות ומעניינות ובשלב קריטי ושעה נוחה, עדיין אפשר היה לראות יותר יציעים ריקים ומושבים כחולים ולבנים מאשר אוהדים אדומים של שתי הקבוצות.

במילים אחרות - בהפועל ירושלים יצטרכו לחשוב טוב טוב מה הם עושים בכדי למשוך בכל משחק ליגה קהל אוהדים רב. 2,000 אוהדים נבלעים בקלות בהיכל החדש שרחוק מלהזכיר את אווירת הבייתיות של מלחה הישן והטוב.

2. בצד המקצועי, משני צידי הפרקט יעמדו למבחן הראשון שלהם בתור מאמנים בכירים, גיא גודס ודני פרנקו.

גודס הוא שועל קרבות וותיק בגביע ווינר, כשזכה ב-7 גביעים כאלה בחייו, אך כל אלה לא היו בתור מאמן מכבי תל אביב. שני גביעים זכה בהם כשאימן את הפועל ירושלים, ובארבעה גביעים זכה כששימש עוזר מאמן במכבי תל אביב.

אחרי שקיבל קידום מקצועי אדיר בקיץ, עם עזיבתו של בלאט לליגה הטובה בעולם, גודס חייב להוכיח את עצמו דווקא מול הקבוצה איתה זכה במפעל בתור מאמן ראשי.

פרנקו לעומתו לא זכה מעולם בגביע ווינר. גם הוא קיבל קידום מקצועי גדול בקיץ, והאמת שהיה רחוק מעט מאוד מלחתום בשורות מכבי בתור עוזרו של גודס, אך הערב ייפגשו זה מול זה בקרב על התואר הראשון שלהם במשרת חייהם.

3. במכבי הישראלים שמשחקים בה הם פניני, לנדסברג, אוחיון, טיוס וג'ייק כהן. בהפועל משחקים הישראלים הבאים: הלפרין, אליהו, יניב גרין, בר טימור ואדם אריאל. ללא שום ספק, הפועל ירושלים מחזיקה בשחקנים הישראלים הטובים בליגה, הבעיה היא שהלפרין ואליהו הישראלים הבכירים תמיד נעלמים ברגעי האמת. האם גם זה מה שיקרה הערב? 

4. גם בגזרת הזרים הפועל לא נופלת ממכבי. נכון שבמכבי משחקים זרים מוכחים ומצויינים כמו ג'רמי פארגו, דווין סמית, בריאן רנדל וסופוקליס שחורציאניטיס, אך שלושת האחרונים פצועים, ובמכבי יהיו חייבים לקבל הערב נקודות מאלכס מאריץ' שרחוק מלהיות בכושר.

אצל הפועל נמצא אולי השחקן הזר הטוב ביותר בליגה הלא הוא דונטה סמית'. סמית' הגיע מחיפה יחד עם פרנקו ואלה הצטרפו אל ברייסי רייט הנפלא, דרווין קיצ'ן המדהים וגם טוני גפני נראה עם המון פוטנציאל. 

עוד ניצחון להפועל.

5. ווינריות: ניצחון גדול למכבי בקריטריון שמשפיע הכי הרבה במשחקים צמודים ובשלבים מכריעים. הפועל תמיד תהיה ב"צל" של מכבי בכל הקשור לזכיה בתארים ולווינריות. האמת? נראה שאין מתאים יותר מלעשות זאת הערב בגמר הגביע הראשון בהיכל הביתי החדש של ירושלים, ועוד מול מכבי לעיני עשרות אלפי אוהדים אדומים - הפועל חייבים לקחת.

זה מה שהיה במשחק האחרון בין השתיים. ומה יקרה הערב?