Roni Daniel
Roni DanielFlash 90

הפרשן הצבאי של חדשות ערוץ 2, רוני דניאל, התייחס בצהריים (שלישי) לחיסול המחבלים שחטפו ורצחו את שלושת הנערים הי"ד.

בפתח דבריו סיפר דניאל כי מאז ליל החטיפה ב-12 ביוני, תפיסת הרוצחים הייתה משימה שלא ירדה מסדר היום אף לא לרגע אחד, ''הן בשב"כ, שניהל את המרדף המודיעיני, והן בפיקוד המרכז ובאוגדת עזה''.

"סמוך לשעה 1:00 בלילה התקבל המידע הסופי שהצביע על מיקומם של שני החוטפים. כוח של ימ"מ הוקפץ, הבית כותר מכל הכיוונים, והידיעה שהשניים חמושים חייבה משנה זהירות", סיפר דניאל. ''טרקטור הרס ופער פתח בחלקו העליון של המבנה ומוטט את הרצפה שהייתה תקרת המבנה התחתון. שני המחבלים הגיחו חמושים בקלצ'ניקוב וב-M16 ופתחו באש לעבר הכוחות. בתגובה, לוחמי ימ"מ הרגו את שניהם".

הוא הסביר כי בצה"ל לא מיהרו להכריז על מותם של שני המחבלים עד אשר תהיה ודאות. "משזו באה היה אפשר להכריז על סיום מבצע 'שובו אחים'".

לדבריו, אחרי חיסול המבוקשים מתברר עוד יותר כי מאחורי פיגוע החטיפה לא עמדו שניים או שלושה מחבלים, אלא תשתית חמאס רחבה ועמוקה. "כבר אמש היו כמה מעצרים של סייענים, שעזרו לשניים להימלט ולהסתתר, ולכן סיכול התשתית כולה ילווה את פעילות צה"ל גם בימים הקרובים", העריך.

רוני דניאל מדגיש כי לפעולה נגד המחבלים הלילה בחברון, תאותת למחבלים שהמרדף אחריהם יימשיך עד להשגתם. "חשוב מאוד להבהיר זאת באופן מעשי, וכך אכן היה", הוסיף.

"מדובר כאן בארבעה חודשים של מבצע מודיעיני, שנוהל והובל על ידי שב"כ ובפעולה מבצעית מוצלחת במובן זה שלא היו נפגעים בקרב לוחמי הימ"מ, בעוד ששני החוטפים הרוצחים חוסלו בקרב קצר. האם זה אומר שחמאס חברון לא יוסיף לנסות לעשות פיגועים? ממש לא".

לסיום הבהיר דניאל כי ההוראות למבצע החטיפה, כך הודו גם בחמאס, יצאו מעזה ותשתית חמאס חברון ביצעה. ''הפגיעה בשניים היא רק עוד פרק אחד במאבק ארוך שאסור למצמץ בו או להתפשר בו לפגיעה מתמשכת ועמוקה בכל תשתיות חמאס, בין אם זה ברצועת עזה ובין אם בחברון''.