משטרת ישראל
משטרת ישראלצילום: פלאש 90

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), מביע היום (שני) דאגה מהודעת הפרישה של ניצב יוסי פריינטי, הפרישה הרביעית של ניצב במשטרה בשנתיים האחרונות.

"ההתרחשות בצמרת המשטרה בה מתמודדים ראויים פורשים בזה אחר זה - מזכירה את פרשת הרפז. מבלי שהציבור ידע למה, אנחנו מאבדים את טובי מפקדינו מסיבות עלומות ואישיות, החוששים כנראה להתמודד", מציין כהן.

כהן מוסיף כי הועדה לביקורת המדינה בראשותו תבחן בקרוב את האפשרות "לבצע בדיקה וחוות דעת על ההתנהלות בצמרת המשטרה בעקבות האירועים האחרונים".

לדבריו, "מטרתנו היא לוודא שאין חיסולי חשבונות אישיים שיסכנו את טובת המדינה במינויים המפקדים הראויים ביותר לתפקידי המפתח בהגנה על אזרחי ישראל".

נציין כי הודעתו של פריינטי על כוונתו לפרוש מתפקידו, באה על רקע העלאת שמו כמועמד אפשרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה, עם סיום כהונתו בתפקיד של המפכ"ל הנוכחי, יוחנן דנינו.

פריינטי הסביר כי החלטתו לפרוש באה בעקבות "מגוון של שיקולים אישיים וזאת לאחר שירות ארוך בתפקידי פיקוד מרכזיים במשטרת ישראל". הוא הודה "לשוטרים, לקצינים, לוחמי מג"ב ולמתנדבים על הדרך המשותפת הקשה ורבת האתגרים ומאחל להם הצלחה בהמשך הדרך".

השר לביטחון הפנים הבהיר היום, כי לא יחפז בהחלטה על זהות המפכ"ל החדש, זאת למרות הטלטלה שעוברת צמרת הארגון.