מאות עם הרב אליהו במעמד הסליחות בחומש

באישון לילה עלו אמש כ-450 איש לחומש שבשומרון, שם הצטרפו לבחורי ואברכי ישיבת חומש המתחדשת למעמד הסליחות המסורתי במקום.

מעמד הסליחות התקיים השנה בניצוחו של רבה הראשי של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, כשאליו חברו תלמידי ישיבות, בנות אולפנה וקבוצות מתושבי הרצליה, חיפה וירושלים.

הרב אליהו פנה אל הציבור והכריז: "אנחנו ננצח. אנחנו לא מתייאשים ובטוחים שננצח". עוד הזכיר הרב אליהו בדבריו את תחושת האחדות העולה מהמקום בליל סליחות, לילה שבו "אשכנזים וספרדים מדובקים יחד באחדות מלאה כיחידה אחת. זה מביע את ברית האבות ובאנו לכאן לצעוק את צעקתה של ארץ ישראל: ריבונו של עולם קיים בנו מה שהבטחת בתורתך הקדושה 'והארץ צידקו'".

הרב אליהו הוסיף והזכיר את מחשבות הזדון שביקשו לבטל את עצת ה' שוב ושוב בשנים האחרונות ובזו אחר זו התבטלו. כך יהיה, הכריז הרב, גם בחומש, "רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום לגמרי, ראינו את זה בחוש ועוד נראה את זה בחוש, גם במקום הזה וגם בכל ארץ ישראל".

לדברים אלה הוסיף הרב אליהו ואמר כי לנוכח המציאות שבה הממשלה אינה בונה ומשקיעה באדמת חומש וביישובה הרי שמן הראוי להעביר את כספי הכפרות לבניין חומש ולחיזוק הישיבה הפועלת במקום.

דידי, תושב חיפה שנכח במקום, סיפר: "זו לא הפעם הראשונה שאני מגיע לחומש, אני אמנם לא מגדיר את עצמי דתי ולא מתפלל כל יום, אך אני מגיע כל שנה לחומש לתפילת הסליחות. מבחינתי אני מרגיש כאן את החיבור שלי כיהודי למסורת לאהבת ארץ ישראל, כאן אני מרגיש שאני ממשיך את מה שסבא שלי עשה כשעלה לארץ לפני כ-90 שנה".