לא מוותר על כלום. אבו מאזן
לא מוותר על כלום. אבו מאזןFlash 90

שגרירות שבדיה בישראל פרסמה היום (ראשון) הודעת הבהרה בעקבות הסערה שעוררו דבריו של ראש הממשלה הטרי סטפן לופבן.

אמש הודיע שר החוץ אביגדור ליברמן כי יזמן את השגריר השבדי בישראל לשיחת הבהרה, לאחר שראש הממשלה הנכנס הודיע על תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית.

בהודעת השגרירות נאמר כי "ראש הממשלה אמר כי את הסכסוך בין ישראל לפלסטין ניתן לפתור באמצעות פתרון שתי המדינות תוך ניהול משא ומתן על-פי עקרונות החוק הבינלאומי.

"עליו להבטיח את הדרישות הלגיטמיות של הפלסטינים והישראלים כאחד, להגדרה עצמית ולביטחון. פתרון שתי המדינות דורש הכרה הדדית ורצון לחיות יחדיו בשלום. ראש הממשלה סיכם כי כתוצאה מכך, שבדיה תכיר במדינה הפלסטינית", הסבירו בשגרירות.

אמש אמר שר החוץ ליברמן כי הוא מצטער על-כך שראש הממשלה החדש מיהר להכריז הכרזות בדבר עמדתה של שבדיה על הכרה במדינה הפלסטינית, עוד בטרם שהספיק להתעמק בדברים ולהבין כי מי שמהווה את המכשול ב-20 השנים האחרונות להתקדמות ולהגעה להסדר בין ישראל לפלסטינים - הם הפלסטינים, כלשונו.

"לופבן צריך להבין שאף הכרזה ואף צעד של גורם חיצוני לא יהוו תחליף למו"מ ישיר בין הצדדים ולפתרון שיהיה חלק מהסדר כולל של ישראל עם העולם הערבי כולו. אם מה שמדאיג את ראש ממשלת שבדיה בנאום ההשבעה שלו הוא המצב במזרח התיכון מוטב היה לו להתמקד בבעיות בוערות יותר שיש באזור כגון ההרג ההמוני היומיומי שמתרחש בסוריה, בעיראק ובמקומות נוספים באזור", הוסיף השר ליברמן.