סיוט הפקקים יסתיים?

תושבי שערי תקווה, עץ אפרים, אלקנה ואורנית סובלים בכל בוקר מפקק עד ליציאה לכביש 5 - חוצה שומרון. "תושבי השומרון אינם סוג ג'".

בני משה , י"ג בתשרי תשע"ה

שגרת החיים של תושבי שערי תקווה, עץ אפרים, אלקנה ואורנית שבשומרון הפכה בחודשים האחרונים לסיוט מתמשך, כשבכל בוקר משתרך לו פקק ארוך מתוך הישובים ועד ליציאה לכביש חוצה שומרון, כביש 5.

כתוצאה מהפקקים בכביש, נוצרים לאורך שעות הבוקר גם פקקים בתוך הישובים עצמם, כשתושבים משערי תקוה תזמנו כ-20 דקות נסיעה מתוך הישוב עד ליציאה ממנו ו-20 דקות נוספות עד לכיכר אורנית, בו משתלב הציר עם כביש 5.

פקק התנועה גורם בתקופה האחרונה לזעם רב בשומרון, והוא מהווה אף סכנה ביטחונית עקב הציר הפקוק כשעתיים בכל בוקר.

ניסיונות למציאת פתרון שהתקיימו בחודשים האחרונים לא צלחו, ובישובים מדווחים על תושבים שנאלצו לעזוב את עבודתם עקב האיחורים החוזרים ונשנים מדי בוקר ואף טוענים כי כמה משפחות אף שקלו לעזוב ולעבור לישובים אחרים בשומרון. גם שגרת החיים של הילדים נפגעה, כשהסעות רבות למוסדות החינוך בישובים הסמוכים, נאלצות לצאת בשעות מוקדמות יותר כדי להגיע בזמן ללימודים.

אנשי ועד מתיישבי השומרון עקבו מקרוב אחר הפקקים, ניתחו את הבעיה והעבירו את הנתונים למועצה האזורית. סגן ראש מועצת שומרון סייר אתמול לאורך הציר יחד עם קציני מרחב שומרון במשטרה ונציגי הישובים.

בסיור, שהתקיים לאחר עבודת מטה במועצה ופגישות במשרד התחבורה, השתתפו גם מנכ"ל הישוב שערי תקוה חיימון בלומנפלד, יו"ר ועד עץ אפרים רפי חדד, מנהל התחבורה במועצת השומרון שיקה רוזנפלד, סגן מפקד מרחב שומרון, קצין אג"מ שומרון וקצין אגף התנועה המרחבי.

במהלך הסיור הציג ממלא מקום ראש המועצה, יוסי דגן, תכנית אותה הציג לשר התחבורה, להרחבת הכביש והפיכתו לדו מסלולי על מנת להכיל את מספר התושבים הרב, וכן העלה בשיתוף נציגי הישובים תכנית לגיוס מהיר של עשרות מתנדבים, שיתגברו את שוטרי התנועה אשר יוצבו בציר מדי בוקר.

''12,000 תושבים עומדים בפקקים כל בוקר במשך כ-40 דקות, וזה מחזה שאיננו יכולים לקבל", הבהיר דגן. ''תושבי השומרון הינם סוג א' בתרומה למדינה, לא נסכים שיהפכו לסוג ג' בשירותים שהם מקבלים ממנה''.

מנכ''ל הישוב שערי תקווה חיימון בלומנפלד אמר לאחר הסיור כי "התושבים נוסעים פרק זמן של כ-40 דקות בקטע שיכולים לגמוע אותו בנסיעה של דקה וחצי".