בית כלא גלבוע למחבלים
בית כלא גלבוע למחבליםצילום: פלאש 90

פלסטינית בת 29, שמרצה מאסר מזה שמונה שנים על מעורבות ברצח בעלה על רקע כבוד המשפחה, נשלחה שלשום (א') לבידוד לאחר שבשיחה עם אסירה אחרת שבחה את ארגון הטרור הרצחני דאעש

על פי דיווח בחדשות 2, במהלך יום הכיפורים אמרה הפלסטינית בשיחה שגרתית "אני דאע"ש, אני דאע"ש", והדגימה בגופה תנועות המדמות דקירה.

לאחר שהמעשה הועבר לידיעה הסגל, היא הועברה לבידוד. גורם נוסף המעורה בפרטים ציין כי הפלסטינית אמרה "שדאע"ש יבוא וייקח את כל מדינת ישראל".

למקורביה סיפרה לאחר מכן כי "זה היה בבדיחות הדעת, ברגע של צחוק ובלי כל כוונה לעבור עבירת משמעת או עבירת ביטחון". האסירה הדגישה כי "אין לי שום עניין בטרור ושום קשר לטרור".

כאמור, בשירות סתי הסוהר החליטו לקחת ברצינות את ההתבטאות ושלחו אותה לבידוד לקראת משפט שצפוי לה היום.

עו"ד משה שוחטמן, המייצג את האסירה, טען כי "מדובר בהיסטריה מיותרת. לא יעלה על הדעת שהתבטאות שנאמרה בבדיחות וללא כל כוונה ממשית תהפוך לאישום מופרך של תמיכה או אהדה של ארגון הטרור הקיצוני".

"מדובר באסירה שעל פי כל הדוחות הסוציאלים שלה הינה אסירה חיובית ומתפקדת", סיפר. על אף היותה פלסטינית בכלא ישראלי, השתלבה והפנימה את אורחות הכלא. אין לה קשר או רקע לטרור. נעשה לה כאן עוול ואני מצפה משירות בתי הסוהר שיפעיל שיקול דעת ויימנע מהליכים משמעתיים או אחרים נגדה".

משירות בתי הסוהר נמסר כי "לאחר שמידע בנושא הועבר לפיקוד הכלא היא הועברה להפרדה עד לבירור משמעתי של המקרה, ויבוצעו נגדה הליכים משמעתיים".