שחרור המחבלים בעסקת שליט. ארכיון
שחרור המחבלים בעסקת שליט. ארכיוןרויטרוס

יוסי צור' אביו של אסף הי"ד, שנהרג בפיגוע בחיפה, וחבר בפורום ההורים השכולים בארגון אלמגור, מוחה בחריפות על הדרך שבה נהג כלפיהם משרד המשפטים שסרב למסור להורים השכולים, רשימה של כל המחבלים ששוחררו בעסקת שליט ושבו לעסוק בטרור.

לדבריו ארגון אלמגור ביקש לקיים בשבוע הבא אירוע בו יצויין "יום הזיכרון" השלישי לעסקת שליט. צור טוען כי יום זה הפך ליום קשה עבור כל ההורים שילדיהם נרצחו ורוצחיהם שוחררו, "היום הזה הפך עבור כולנו ליום של חשבון נפש, ערב זכרון והסקת מסקנות מהעסקה הנוראית. ביקשנו לקבל ממשרד המשפטים לקבל מידע מסודר ולתדהמתנו במשך יותר מחודש הם מסרבים למסור לנו וטוענים כי הבקשה הועברה לוועדה לחופש המידע".

צור טוען כי ההורים השכולים אינם אנשים פרטיים, "משרד המשפטים חייב לגלות רגישות, זה מכעיס אותנו, אנחנו לא אזרחים רגילים אלא נפגעי עברה. עבור רוב המשפחות יום השחרור הפך ליום נוראי, חווית הפיגוע שבה אלינו. במקרה שלי שוחררו שלושת המחבלים שנשפטו על הרצח של הבן שלי האם המידע הזה לא מגיע לי".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה, כי "משרד המשפטים לא סירב לבקשת ארגון אלמגור להעביר לו את המידע שנתבקש. המנהלת הכללית של משרד המשפטים, עוד מתפקידה הקודם כמנהלת מחלקת חנינות במשך שנים רבות, מקיימת קשר קבוע עם ארגון אלמגור וארגונים נוספים מתוך כבוד רב לכאבם, הבנה עמוקה ורצון לסייע ככל הניתן. ראשי הארגונים מחזיקים בפרטי הקשר האישיים של המנכ"לית ונמצאים אתה בקשר מתמיד".

"לעניין הבקשה הספציפית של ארגון אלמגור – הבקשה התקבלה בלשכת המנכ"לית והועברה בהתאם למקובל לטיפול הממונה על חופש המידע במשרד אשר היא בעלת הידע והכלים המקצועיים לטפל בה בהתאם לחוק. הבקשה כוללת על פניה פרטים שונים אודות אלפי אסירים ששוחררו בשנים האחרונות והיא תטופל במלוא ההבנה והרגישות, לאחר ניתוח הנתונים שהתבקשו, ככל שהם בידיעת המשרד".