הרב רבינוביץ'
הרב רבינוביץ'צילום: פלאש 90

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, התייחס היום (שלישי) לקמפיין של ארגון נשות הכותל לקיום טקסי בת מצווה בכותל וכינה אותו "פרובוקציה".

"סוגיית נשות הכותל, היא סוגיה מורכבת וסבוכה הנידונה באופן שוטף אצל מזכיר הממשלה והועדה שהקים ראש הממשלה לצורך זה", אמר הרב רבינוביץ "נעשים מאמצים כבירים לפתור את הבעיה הסבוכה ויש לי אמונה כי אכן יימצא פתרון, אך זאת צריך להיעשות כפי שעושים ראש הממשלה, יו"ר הסוכנות ורבים אחרים, בזהירות ובאחריות".

"צר לי על כך שיש כאלו החפצים להמשיך וללבות את אש המחלוקת, ולפעול בכוחנות תקשורתית, כפי שעושות לדאבוננו בימים אלה נשות הכותל, באמצעות הקמפיין הלא אחראי שלהן שמטרתו אחת היא למנוע הסדר שיתקבל על כל הצדדים", הוסיף. 

אתמול עלה בירושלים קמפיין ביוזמת "נשות הכותל", המעודד נערות לחגוג בת מצווה בכותל. על גבי אוטובוסים ברחבי הבירה הודבקו פוסטרים ועליהם הסיסמאות "זאת התורה. עכשיו תורי." ו-"אמא, גם אני רוצה לחגוג בת מצווה בכותל".

מדובר בקמפיין ראשון מסוגו בהשתתפות ארבע נערות ישראליות – סשה, עלמא, דבורה ואשירה. הנערות, בגילאי 11 עד 14, מצולמות בכותל המערבי כשהן עטופות בטלית ומחזיקות ספר תורה. הקמפיין פונה בעיקר לנערות ואמהות.

במסגרת הקמפיין מבקשות "נשות הכותל" להעלות לסדר היום הציבורי את מרכזיותה של הקריאה בתורה, במסגרת התפילה היהודית, מחד; ואת האפליה המכוונת לטענתם, מצד רב הכותל, הפוגעת בחופש התפילה לנשים בכותל, מאידך.