יעל גרמן שרת הבריאות
יעל גרמן שרת הבריאותפלאש 90

משרד הבריאות השיק היום (שלישי) שירות חדש לציבור באתר חדש "כל הבריאות", המפרט מה מגיע לציבור לקבל מקופות החולים.

מדובר במערכת ממוחשבת המרכזת את המידע על השירותים הרפואיים שציבור המבוטחים זקוק להם.

באתר ניתן למצוא מידע על טיפולים, על תרופות, על בדיקות וכל מה שמופיע במסגרת זכאות המבוטחים. כולל פירוט מה מופיע בסל הבריאות, מה מופיע בתוכנית שרותי הבריאות הנוספים של קופות החולים, למי צריך לפנות לקבלת השירות, באיזו מסגרת ניתן לקבל את השירות, האם קיימות התניות לקבלת השירות ופרטים חשובים נוספים למבוטח.

באתר ניתן להשוות בין הביטוחים המשלימים של קופות החולים השונות.

בהשוואת תוכניות הביטוח המשלימות קיימת התייחסות להשוואת פרמיות בכל ביטוח, גילאים, דרכי ההצטרפות לתוכניות, האם נדרשת תקופת אכשרה, מידע על ניתוחים, השתלות וטיפולים במדינות חוץ, אחות פרטית ושירותים נוספים.

לבקשת השרה יעל גרמן נבדקת האפשרות להרחיב את המערכת להשוואה בין ביטוחי הבריאות הפרטיים. בימים אלה מתקיימים דיונים בנושא בשיתוף עם אגף שוק ההון וביטוח במשרד האוצר. 

האתר יתעדכן באופן שוטף בהתאם לתוספות לסל הבריאות ולעדכוני העלויות והחוזרים.

המערכת הממוחשבת תספק מכתב רשמי הניתן להדפסה, מאת משרד הבריאות לפונה, בו תיכתב באופן רשמי הזכאות . המכתב ישלח במייל או בפקס בהתאם לבקשת הפונה. הפונה יוכל להציג את המכתב ממשרד הבריאות, למוסד הרפואי בדרישה לקבל את זכאותו.

מבוטחים שאינם בעלי גישה למחשב יוכלו לפנות למוקד קול הבריאות ב5400 * לבירור זכאותם ולבקש שישלח אליהם בפקס המידע הרשמי על זכאותם.

שרת הבריאות שהציגה את האתר החדש אמרה "היום אנו משיקים מערכת שתיתן מידע לציבור על מה שמגיע לו לקבל, בשקיפות, תוך מיצוי הזכויות, ובשוויון. המערכת ההשוואתית תעודד תחרותיות בין קופות החולים אשר תוביל לשיפור השירות למבוטחים".

"ביקשתי להוסיף למערכת גם נתונים השוואתיים בין ביטוחי הבריאות הפרטיים, ביטוחים שהציבור משלם עליהם הון תועפות שלא לצורך. אני מקווה שהאתר יהיה בשימוש יומיומי של התושבים כדי שיוכלו לדעת מה לדרוש מקופות החולים, כיוון שאנו רוצים לתת את השירות הטוב ביותר למבוטחים", הוסיפה. 

פרופ' ארנון אפק, מנכ"ל משרד הבריאות ציין כי "השקת המערכת מהווה פריצת דרך, המערכת מייצגת תפיסת עולם שלמה של משרד הבריאות "זכות הציבור לדעת" אנו מפרסמים את הבקרות שלנו, את מדדי האיכות בבתי החולים. חשוב לנו שהציבור ידע את זכויותיו וידרוש אותם ללא היסוס". 

רו"ח רויטל חבר טופר, סמנכ"לית האגף לפיקוח על קופות החולים אמרה כי "עדכון המערכת נעשה באופן שוטף, המטרה היא להגדיל את הדיאלוג בינינו לבין הציבור, במטרה לשפר את זכאויות הציבור. הציבור לא תמיד יודע מה מגיע לו והמערכת תהווה בפעם הראשונה פיתרון ראוי למידע זה בדרך ידידותית למשתמש".