יוגב בעיר דוד

ח"כ ואל"מ במיל' מוטי יוגב (הבית היהודי) סייר אתמול (ג') בשכונת כפר התימנים שבכפר השילוח: בבית פרונקין, בית עובדיה ובית הדבש שנרכשו לאחרונה על ידי יהודים.

"השכנים הערבים קיבלו אותנו במאור פנים וחלקם אף מברכים בגלוי ומצפים שעם כניסת היהודים לשכונה, תטפל העירייה גם בשיפור התשתיות", סיפר יוגב, ''מצד שני ירי הזיקוקים, זריקות בקבוקי התבערה והאבנים חייבים להיפסק. הדבר תלוי במפקדי המשטרה, במדיניות הפעלת הכוח וכמובן גם בגיבוי אותו הם חייבים לקבל מהמפכ"ל ומהשר לביטחון פנים".

לאחר מכן סייר יוגב בשכונת שועפט - מלווה באבטחה כבדה - ואף עלה לנסיעה קצרה ברכבת הקלה על מנת לחוות מקרוב את החוויה של תושבי פסגת זאב ונווה יעקב, מדי יום ביומו, כאשר הרכבת מותקפת באבנים.

"מעולם לא עברנו כל-כך הרבה אירועים", העיד אלי גורודוצר, תושב בית השבעה שבבית חנינא, "היו פה אירועים רבים של בקבוקי תבערה לבתים, אבנים וניסיונות של פגיעה בנפש ורכוש. אנו מתגוררים כאן עשרות שנים ביחסי שכנות טובים עם הסביבה, אבל בזמן האחרון המצב נעשה בלתי נסבל. בתור אזרחים במדינה אנו דורשים שהרשויות יספקו לנו את הביטחון ונוכל להמשיך לחיות את חיינו".

יוגב ברך את מפקד מחוז ירושלים החדש ניצב משה (צ'יקו) אדרי, "שיצליח בתפקידו גם באתגר השבת הביטחון לשכונות ירושלים רבתי".

לדברי יוגב, הפיתרון לאלימות הגואה בירושלים מצוי בתגבור המשטרה על ידיי כוחות צבא. "צריך לתגבר את משטרת ירושלים בראש ובראשונה בכוחות משטרה ומג"ב מיוחדים ואיכותיים היודעים להתמודד עם מכלול האירועים. במידה וחסר למשטרה כוחות מיוחדים, יועיל עד מאד אם יזכירו לפורעים הערבים בירושלים את הכומתות האדומות של הצנחנים"

לצד זאת טוען ח"כ יוגב כי המאמצים הרבים אותם משקיעים כוחות המשטרה במעצר הפורעים מאבדים את ערכם כאשר מערכת המשפט, הפרקליטות ושופטי בית המשפט משחררים ב"דלת מסתובבת" או פוסקים פסקי דין מצחיקים, כלשונו, ולא מרתיעים

"על הפרקליטות לגבש תביעות מרתיעות כנגד ראשי ארגוני המחבלים בירושלים, הפוליטיים והמבצעיים וכן לגבש אמצעי הרתעה לקטינים דרך זימון והטלת קנס על הוריהם", הוסיף יוגב, "כל זאת על מנת לחזק את ביטחון ירושלים המאוחדת ולמנוע טרור ופיגועים".