הרכב הפוגע בפיגוע הדריסה בירושלים
הרכב הפוגע בפיגוע הדריסה בירושליםדוברות המשטרה

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנטהתייחס הערב (רביעי) לפיגוע הדריסה בתחנת הרכבת הקלה בירושלים ואמר כי "נקמת דם תינוקת בת שלושה חודשים לא ברא השטן".

"משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים צריכים להתייחס אל כל זריקת אבנים כאירוע טרור. אל כל שורף תחנת רכבת כטרוריסט. אל אוייב שהוא רוצח תינוקות צריך להתייחס בהתאם".

השר אורי אריאל אמר כי "האלימות בירושלים הגיעה היום לשיא. המציאות בחודשים האחרונים של אירועי אלימות חוזרים ונשנים בירושלים על ידי בני מיעוטים חייבת להיפסק".

"זה התחיל מזריקות אבנים ובקבוקי תבערה והמשיך להידרדר, והיום לצערנו דם יהודי נשפך. אני דורש מראש הממשלה ומהשר לביטחון פנים לפעול בתקיפות נגד מי שפוגע באזרחי ישראל ולתגבר את הכוחות בירושלים ולטפל בצורה הקשה ביותר בהידרדרות הביטחון בעיר הבירה".

ח"כ ואל"מ (מיל.) מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר כי "פורעים ערבים הרימו ראש בירושלים גם כתוצאה ממדיניות של טעות של המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל - מדיניות שמכילה אבנים על יהודים מובילה לבקבוקי תבערה וירי זיקוקים בכינון ישיר".

"מדיניות שאינה פועלת לעצור את זריקת בקבוקי התבערה והזיקוקים מעודדת את הפורעים ומובילה לפיגועי דריסה וירי", הוסיף יוגב.

ח"כ יוגב קרא לשר לביטחון פנים והמפכ"ל לאשר "מדיניות הפעלה רחבה הרבה יותר למפקדים ולכוחות המשטרה שבשטח, להציב את המפקדים הטובים ביותר בשטח מזרח ירושלים ובעיקר לגבות אותם בפעילותם למגר ולהכריע את הטרור בירושלים ולהשיב את הביטחון לכל רחבי העיר".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) אמר כי הטרור הרים ראש ופגע בעורק החיים בירושלים, "הגיע הזמן לשים סוף לאינתיפאדה 'השקטה' ולהחזיר את הביטחון לרחובות העיר ירושלים".

"שוב הוכח שכל ויתור שנעשה בירושלים בכלל ובהר הבית בכלל מתפרש בצד שני כחולשה מדינית ומגביר את הטרור. הגיע הזמן שממשלת ישראל תתן הנחיות ברורות ואמצעים לכוחות הביטחון לפעול נגד המתפרעים".

חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) אמר כי "לא ייתכן שבירת ישראל תהפוך למקום לא בטוח ליהודים".

"הקלות הבלתי נסבלת שבה מתבצעים הפיגועים בירושלים היא דבר שאסור לעבור עליו בשתיקה. מוכרחים להשיב את כוח ההרתעה שלנו, ויפה שעה אחת קודם. זה לא רק עניין של ריבונות, זה עניין של חיי אדם ממש".

ח"כ דני דנון (הליכוד) אמר כי "דם תושבי ירושלים הפך להפקר. הגיע העת לפעול ביד קשה נגד המתפרעים. אותם ערבי מזרח ירושלים, אשר מונהגים ע"י מנהיגים קיצוניים, צריכים לדעת שפעולות כאלה יענו באפס סובלנות מצד ממשלת ישראל".

דנון הוסיף כי "המשטרה חייבת להרחיב את פעילותיה כנגד המסיתים והמחבלים מהציבור הערבי. לא יעלה על דעת שתושבי הבירה יחששו לצאת לרחובות בגלל דריסות וזריקות אבנים".

ראשי שדולת א"י בכנסת, ח"כ אורית סטרוק וח"כ יריב לוין, אמרו "אנו מזועזעים מהפיגוע האכזרי, כואבים את מותה של התינוקת ומאחלים החלמה מלאה לפצועים. בזמן שהמחבלים מבצעים פיגועים רצחניים כדי להעמיד בסימן שאלה את אחדותה של ירושלים. על הממשלה להבהיר במעשים שזו בירתנו, כאן נחיה לנצח, וכאן גם נבנה וניבנה. אנו קוראים לממשלה להכריז על בניה נרחבת בירושלים, עוד הלילה".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר כי "חייבים להחזיר את השקט לירושלים- כפי שאני אומר כבר חודשים, המצב בירושלים בלתי נסבל ויש לפעול באופן חד וברור כנגד כל תופעת אלימות המתקיימת בעיר. היום ברור יותר מתמיד כי יש להכניס את כוחות המשטרה אל תוך השכונות הערביות בהן יש הפרות סדר, להציב אותם בנקודות שולטות, בפריסה גדולה ובמערך כוחות משמעותי".

"לבקשתי הנחה ראש הממשלה לתגבר את המשטרה על מנת שתוכל לפעול ולהווציא לפועל תכנית פעולה מבצעית שגיבשה לטיפול במהומות, הכוללת תוספת כוח אדם ויחידות מיוחדות, שימוש באמצעים טכנולוגיים והגברת המודיעין. אני אמשיך לעמוד על המשמר ולא אשקוט עד שהביטחון ישוב לירושלים".

מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה, ירון רביד, אמר "אני משתתף בצערה של המשפחה על מותה של התינוקת, ומאחל לכל הפצועים רפואה שלמה והחלמה מהירה".

"הרכבת הקלה היא חלק בלתי נפרד מהחיים בירושלים, כך גם באירועים כאלה. אנחנו נמשיך ונפעל, בתיאום עם המשטרה והעירייה, כדי ששיגרת החיים של תושבי ירושלים תתנהל כסדרה, כפי שגם עשינו לכל אורך השבועות האחרונים. לצורך כך צוותים שלנו פועלים להחזרת השירות באופן מלא לכל אורך הקו בהקדם. אני מחזק את ידי השוטרים בירושלים שכבר תקופה ארוכה פועלים מסביב לשעון כנגד מי שמנסים להתסיס ולחבל".