ביתר עילית
ביתר עיליתפלאש 90

בביקור ראשון בביתר עילית מאז כניסתו לתפקידו בשנה האחרונה, הגיע בשבוע האחרון ראש המינהל האזרחי ביו"ש תא"ל דוד מנחם, לסיור מיוחד כאורחו של ראש העיר מאיר רובינשטיין, ודן עמו בשורת נושאים ארוכה, החיונית לפיתוחה של ביתר.

ראש המינהל, המחזיק בתפקידו סמכויות רחבות ובעלות משמעות גדולה לכל הערים והיישובים ביו"ש, מהווה למעשה מעין "שר הפנים" לערים הנמצאות מחוץ לתחומי הקו הירוק.

הביקור, שהחל בסיור במוקד החירום העירוני המתקדם של העיר, כלל גם תצפיות לעבר הגבעות העתידות להכיל את השלבים הבאים של העיר, סיור באזורי התעשיה, כולל אירוח מיוחד בחברת סיטיבוק, המעסיקה מאות נשים חרדיות במרכזה הממוקם באזור התעשיה 'ערבה', וסקירה ממנכ"ל החברה, על היתרונות הגלומים בהעסקת נשים חרדיות.

בישיבת העבודה הארוכה שנערכה לאחר מכן בבניין העיריה, העלה ראש העיר לדיון שורת נושאים ארוכה, הדרושה לקידומה של העיר והגדלתה. בין הנושאים – מימון להכשרת כביש גישה לאזור התעשיה ערבה – דבר שיסייע בהבאת עסקים למקום, וכן את הצורך בהסדרת דרך חירום נוספת לעיר.

אחד הנושאים המעניינים יותר, שהועלה לדיון על ידי ראש העיר, היה תקן התחבורה המחמיר הקיים ביו"ש, לעומת הערים בתוככי הקו הירוק. מסתבר, כי מספר החניות הנדרש לכל יחידת דיור ביו"ש, הינו פי שניים מזה הנדרש בתוככי הקו הירוק. "אנחנו נמצאים בעיר עם רמת מינוע נמוכה, וגם החניות לפי התקן הקיים בכל הארץ עדיין רחוקות מלהתמלא", אמר רובינשטיין, "הדרישה לחניות המיותרות מגיעות על חשבון בניית יח"ד נחוצות נוספות, וגורמות לייקור מחירי הדיור. אני בסך הכל מבקש להתאים את יו"ש למה שמקובל בכל הארץ".

נושא חשוב נוסף שעלה בביקור, הינו העברת מידע מסודר בין מחלקת הביטחון בעירייה לבין המינהל האזרחי, להעברת רשימות ממוחשבות ומעודכנות של הפועלים מורשי הכניסה. "ישנם מקרים לא מעטים שתפסנו אישורים מזויפים", הסביר ראש העיר, "המצב כיום הוא שאנחנו מקבלים רשימות ידניות ובלתי מעודכנות, וזה גורם לקושי בבדיקת אמיתות האישורים".