מרפסת
מרפסתטוב רואי

את הבית תכננה האדריכלית אביגיל אדוריאן, והדרישה הראשונה של בני הזוג הייתה שהבית יהיה קודם כול "של הילדים ובשבילם", ועל זה נוספו נדבכים רבים של אסתטיקה, פרקטיקה ונטיות הלב.

הבית הוא בית פרטי ביישוב ליד ירושלים, הוא נבנה לפני כשנתיים ובני הזוג מתגוררים בו עם ארבעת ילדיהם הקטנים. כבר מבחוץ ניתן לזהות שזאת משפחה שמחוברת לעצמה ולסביבתה. הצבעים ארציים, ובחירת ריהוט הגינה ואפילו הצמחייה ניכר שנעשתה בהתאמה לאורח חייהם ותוך חיבור לסובב אותם.

החוץ מאופיין בצבעי אדמה רכים בשילוב עם ירוק בהיר. תריסי המתכת הירוקים נותנים קריצה אל הישן והמסורתי, אל מול השליכט החום. הרעפים המעוגלים והחומים משלימים את האווירה.

הכניסה אל הבית נעשית מצדו, והדלת נפתחת ומיד נגלה בפנינו כמעט כל הבית. מימין מטבח רחב ידיים, מולנו חדרי השינה והמדרגות אל קומת הגלריה, ומשמאלנו הסלון השטוף באור שמש טבעי.

כבר במטבח ניתן לחוש את האווירה המשפחתית השוררת כאן. המטבח בנוי כולו סביב שולחן עץ ארוך ורחב דוגמת מטבחים בחוות ישנות, שהותאמו לו כיסאות עץ בצבע בורדו עמוק. השולחן נבנה בידי נגר אומן, ומהווה בעיניי את הציר המרכזי של המטבח ואף של הבית כולו. הוא משמש כפינת אוכל, כמקום מפגש וכמשטח עבודה נוסף במטבח.

פנימה
פנימהיח"צ

חזיתות המטבח פשוטות ורגועות ומפנות מקום לצבעוניות האריחים והכלים הרבים הפזורים בחלל. משטח העבודה חופה בשילוב של אבן קיסר ואריחי בטון צבעוניים המעניקים ממד נוסף של חיבור ארצי. המטבח מואר ומאוורר מאוד בזכות שני חלונות גדולים ודלת יציאה מזכוכית שמובילה אל מרפסת אחורית. האחסון במטבח מגוון, ונעשה במקביל לארונות גם ברהיט נפרד שהוצב על קיר מקביל למטבח וגם בנישות שנקבעו בקיר ובמדפים שהותקנו מעל למשטח העבודה.

מדרגות בשילוב מתכת ועץ עולות אל קומת הגלריה שהיא "קומת הילדים בלבד", שם מותר להם לשחק ולהשתולל בין שלל המשחקים הרב הקיים שם - ולא תמיד חייבים לסדר... 

בניגוד לבתים אחרים, כאן הסלון מיועד לכל בני המשפחה, ובמקביל לספות המבוגרים ניתן למצוא כאן גם פינת ישיבה לקטנטנים. כך גם במקביל לספרי המבוגרים והתקליטים סודרו כאן גם ספרי הילדים.

בדרך לחדרי המגורים תוכננה נישה לפינת עבודה ומחשב, שם נבנה ריהוט מעץ צבוע בירקרק המשמש לאחסון ולעבודה.

פנימה
פנימהיח"צ


 לצד הדלת, כבר חלק מהסלון, נבנתה פינה לתליית מעילים. הפינה נבנתה מעץ ונצבעה בצבע תכלת עליז אך עם זאת עדין. האדריכלית, שבמקביל ללימודי האדריכלות שלה למדה גם נגרות, משלבת את אהבתה לעץ בפינות רבות בבית ובפונקציות שונות. 

יחידת ההורים צנועה ופונקציונלית, ומכילה חדר שינה פשוט וחדר אמבטיה קטן. במקום אמבטיה תוכנן להם מקלחון פתוח אשר סגור בחצי דלת זכוכית ומאפשר הכנסת דרגש במקרה הצורך.

חדרי הילדים יוצאים כולם מרחבה אחת וביניהם נמצא חדר אמבטיה, שגם בו המשטח ליד הכיור חופה באריחי בטון עליזים. הקיר נצבע בצבע כתום המבליט את צבעי האריחים ומשמח את הילדים בבוקר בקומם ובערב בהתרחצם.

פורסם לראשונה בפנימה. לרכישת מנוי לחצי כאן

חלל מרכזי
חלל מרכזיטוב רואי