להשפיע. סער
להשפיע. סערצילום: פלאש 90

שר הפנים, גדעון סער, חתם היום (רביעי) על תיקון לתקנות ההנחה מארנונה ליישובי עוטף עזה לשנים 2014-2016 כך שההנחה תוגדל ב- 15% נוספים.

על רקע המצב הביטחוני ומבצע צוק איתן, הגיש שר הפנים בשיתוף עם שר האוצר, יאיר לפיד, הצעת מחליטים לממשלת ישראל להגדיל את אחוז ההנחה בארנונה לשדרות ויישובי עוטף עזה. ההצעה אושרה ע"י הממשלה בחודש שעבר.

בהמשך להחלטה זו חתם אתמול שר הפנים על תיקון לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה).

על פי התקנות, ייהנו תושבי שדרות ועוטף עזה ייהנו מהנחה בשיעור כולל של 45% למגורים ו- 39% לתעשייה, מסחר, שירותים, משרדים, מלאכה וחקלאות.

שיעור הנחה זה גבוה ב-15% משיעור ההנחה שהוקנה לשדרות ויישובי עוטף עזה עד כה, והוא יעמוד בתוקפו בשנות הכספים של 2014 ועד 2016.

במשרד הדגישו כי מטרת ההנחה המוגדלת להביא לחיזוק החוסן החברתי- כלכלי באזורים אלו, ולהביא לסיוע כלכלי הן לתושבים והן לבעלי העסקים באזור.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שקידם את המהלך אמר "המצב הביטחוני מקשה מאוד על כולנו והעירייה סוחבת על גבה גרעון עצום. לכן החלטתי להתקדם בשני מישורים מקבילים. האחד, יוזמות אל מול קרנות שונות, המזרימות תקציבים לעיר. השנייה, העלאת ההכנסות מארנונה מבלי לפגוע בתושבים, אשר מאליו מתמודדים עם לא מעט קשיים כלכליים וביטחוניים. לשם כך פעלתי אל מול שרי האוצר והפנים וכן אל מול ראש הממשלה, על מנת להגדיל את גובה התשלום לארנונה, אך במקביל, להגדיל משמעותית את שיעור ההנחה בארנונה לתושבים ובעלי העסקים, כך שבפועל אלו ישלמו פחות כסף מכיסם. את ההפרש תשלים המדינה ובכך העירייה תזכה להכנסה גדולה יותר וכפועל יוצא תיטיב את השירות לתושב". 

לדבריו "מדובר במהלך דרמטי, אשר התאפשר אודות לקשר האמיץ, שיתוף הפעולה הפורה, הרצון הטוב והנכונות של ראש הממשלה והשרים סער ויאיר לפיד. כולם יחדיו ראו עין בעין את המטרה החשובה, שילבו ידיים וקידמו את המהלך".