פריז
פריזפלאש 90

צעיר בן 27, שהואשם בהצתת מינימרקט יהודי כשר 'נאורי'  בסארסל שבצרפת, נדון לארבע שנות מאסר בפועל, על ידי בית המשפט בפריז.

האירוע החמור התרחש בעיצומם של ימי מבצע 'צוק איתן', כשלמרות האיסור על הפגנות בענין הסכסוך ישראלי־פלסטיני יצאו כ־1000 צעירים מוסלמים לתהלוכה במחאה על מלחמת 'צוק איתן', בסרסל, פרבר על יד פריז.

התהלוכה עשתה את דרכה ברחוב המרכזי במחאה נגד מדינת ישראל. מלבד קריאות בגנות מדינת ישראל, לא ניתן היה להבחין במשהו יוצא דופן. וכך, כל עוד העניינים לא יצאו משליטה המשטרה לא התערבה. אולם לקראת הסוף התפרצו לפתע מאות צעירים לעבר הרחוב הסמוך שם שוכן מתחם המרכז הקהילתי ובו בתי הכנסת והחנויות הכשרות, והשליכו בקבוקי תבערה על אחד מבתי הכנסת והחנויות היהודיות הכשרות שבסביבתו.

עשרות מפגינים אף הצליחו לפרוץ למספר חנויות יהודיות ולבצע פוגרום במקום. המפגינים השליכו אבנים, בקבוקי תבערה ופצצות עשן נגד כוחות המשטרה והציתו מכוניות ופחי אשפה. כוחות גדולים של משטרה התעמתו עם המפגינים במשך שעות ארוכות.

במהלך האירועים, צעיר מקומי, פארמדיק במקצועו, השליך בקבוק תבערה על המינימרקט הכשר 'נאורי'. החנות נשרפה ונזק רב נגרם למקום. לאחר יממה הצליחו כוחות הבטחון לעצור את האיש באמצעות צילומי מצלמות האבטחה,  וכאמור השבוע נגזר דינו לארבע שנות מאסר בפועל.

הרב יעקב ביטון, מרבני הקהילה, אמר לאחר תפיסת המצית כי "אנו מקווים שהעונש ישמש תמרור אזהרה וימנע מעשים מעין אלו בעתיד". הרב ביטון אמר כי לאחרונה המצב נרגע במעט. "אנו מקווים לטוב, עוסקים בעשה טוב, ומעט מן האור יגרש הרבה מן החושך".