דב קלמנוביץ

המשנה לראש העיר ירושלים מטעם "הבית היהודי", דב קלמנוביץ, ביקר בבית החולים שערי צדק בו מאושפז יהודה גליק שנורה על ידי מחבל סמוך למרכז מורשת בגין בירושלים.

"רק ביום שני ישבנו ביחד בוועדת הפנים של הכנסת וזעקנו יחד עם יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב את זעקתה של ירושלים", מספר קלמנוביץ לערוץ 7.

לדברי קלמנוביץ, גליק הוא "לוחם לאומי" עבור כל עם ישראל. "לאחר ההתנקשות משפחתו התרחבה וכולנו היום חלק ממנה". קלמנוביץ, הפצוע הראשון של האינתיפאדה הראשונה, מרגיש מחויבות לתמוך בגליק. "אני כנפגע טרור מרגיש מחויבות אישית לתמוך ואין לי ספק שיהודה יתמודד, יתגבר וישמש כסמל.

"מורשתו של יהודה בחיים תתקיים כשהוא איתנו יחד מתפלל כיהודי גאה בהר הבית. שמעתי שהמשטרה קיבלה החלטה להפסיק את הביזיון שבכל פעם שנכנסים יהודים למתחם הר הבית ערבים צועקים וקוראים להם בשמות. המשטרה תפעל למגר את התופעות, ההשפלות והביזוי שהיהודים עוברים בכל פעם שהם עולים להר הבית".

קלמנוביץ לא חושב ופעמיים ומגדיר את גל הטרור בבירה כאינתיפאדה לכל דבר. "מה שמגעגע כברווז והולך כברווז הוא ברווז. את האינתיפאדה בירושלים רואים. היא זועקת בכל מקום ומרגישים אותה בכל מקום".

הוא קורא ליו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, "להסיק את המסקנות ולהעביר את אהרונוביץ' מתפקיד שר הפנים לאחר שנכשל כשלון בוטה. עד היום ההוראות והטיפול של המשטרה לא נותנים מענה למה שקורה בשטח".