שחר גליק

מאות בני אדם השתתפו הערב (מוצאי שבת) בעצרת תפילה לרפואתו של יהודה גליק בכיכר ספרא בירושלים.

"אבא, אנחנו מחכים לך ליד החדר, אומרים לנו שאתה במצב יציב אבל עדיין לא יצאת מכלל סכנה", אמר בעצרת בנו של יהודה, שחר גליק.

''הם אומרים לנו שאתה משתפר אבל המצב עדיין רע. אבא שבשמיים, אנחנו כאן למטה ומתפללים אליך, יודעים שאתה רואה ויודע הכל ויכול לעשות שהוא התרפא. אבל יותר מכל רק אתה יודע את התשובה לשאלה - מה מצופה ממנו במצב הקשה הזה?", הוסיף הבן.

מוקדם יותר עדכנו בבית החולים שערי צדק כי במהלך השבת חל שיפור קל נוסף במצבו של יהודה גליק שנורה ביום רביעי על ידי מחבל מחוץ למרכז מורשת בגין בירושלים. עם זאת, מצבו עדיין מוגדר קשה, והוא מונשם ומורדם. גליק צפוי לעבור ביום שני ניתוח נוסף, שלישי במספר.

פייגלין נגד נתניהו

חבר הכנסת משה פייגלין (הליכוד) מתח ביקורת על קריאתו של ראש הממשלה נתניהו לחברי הכנסת, להרגיע את הרוחות סביב סוגיית הר הבית."אין דבר שמצית יותר את המציאות בירושלים מאשר האמירה הזו, מאשר האמירה להפסיק לעלות להר הבית.

"בעבר התפילה בכותל היתה הסתה, הדרישה הערבית היתה לא להתפלל בכותל ובעקבות התפילה בכותל החלו מהומות ברחבי הארץ. שנים אחדות קודם לכן באירופה להיות יהודי היתה הסתה ועצם העובדה שאתה יהודי היה מתסיס. כנראה זה עדיין מתסיס.

"מי שסובר שעלייה שקטה ותפילה של יהודי במקום הקדוש ביות לעם ישראל זו הסתה, הוא זה שמזמין את האלימות. הקריאה הזו אין כמוה כדי לשפוך דלק על האש בירושלים ולהצית מדורה גדולה", דברי פייגלין.

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל (הבית היהודי) אמר באירוע, "אני מכיר את יהודה אישית. באתי להתפלל עבורו אך גם לשלומה של האומה. להביא את העם היהודי למקום יותר גבוה מהכותל המערבי. למקום יותר חשוב.

"אני אומר לכם שהסטטוס קוו ישתנה. בשלב ראשון, אנו רוצים לחזור למה שהיה מוסכם בימיו של הרב הראשי לישראל, הרב גורן זצ"ל. זה המינימום הנדרש. בימים שלאחר שחרור הר הבית התפללו יהודים במניין על ההר והניחו תפילין ולא היה מי שאמר שזה לא בסדר", הדגיש אריאל.

ד"ר רונן שובל, מייסד תנועת "אם תרצו", קרא בעצרת "לממש את הריבונות הישראלית בהר הבית ולאפשר תפילת יהודים בהר. כסמל למימוש הריבונות הישראלית בהר הבית יש להניף במתחם את דגל ישראל".

עצרת תפילה בכיכר ספרא