חילול ה'. הרב ריסקין
חילול ה'. הרב ריסקיןיח"צ

הרב שלמה ריסקין, רב הישוב אפרת ומייסד מוסדות ''אור תורה סטון'', התייחס היום (שלישי) לחוק הגיור קרי הצעת המחליטים שאושר בממשלה בתחילת שבוע, ומתח ביקורת חריפה על חברי הכנסת החרדים. 

בראיון ל''גלי ישראל'' הצדיק הרב ריסקין את הצעת המחליטים הממשלתית בנושא הגיור ומתח ביקורת על המתנגדים לה. "אני לא מבין את כל העניין הזה. כן, אני חושב שיש מצווה של 'ואהבתם את הגר'. כן, אני חושב שהרבנות הראשית עד עכשיו לא ידעה מה זה לקבל מישהו שרוצה להתגייר כמו שצריך באהבה ובחיבוק. איך יש את החוצפה לומר שהגיורים שלי לא יהיו לפי ההלכה?".

על כך הגיב המראיין, עו"ד דב הלברטל, חרדי בעצמו, ואמר "הם מדברים על אהבה במקום על הלכה". הרב ריסקין ענה "לא במקום ההלכה, ההלכה מדברת על האהבה. אתה לא יודע משנה מאוד פשוטה? היה מתלמידיו של אהרן אוהב שלום, רודף שלום. אוהב את הבריות ומקרבן לתורה דרך האהבה".

הלברטל המשיך להקניט ואמר "את הבריות היהודיות לא של הגויים", אך הרב ריסקין ענה "אין אף מקום ש'בריות' זה יהודים. בריות זה אנושיות, אנשים". לבסוף, חשף הלברטל את עמדתו ועמדת החרדים הליטאים ואמר "ההלכה והיהדות לא רוצות גרים".

ועל כך השיב הרב ריסקין - ''זה בניגוד להלכה בדורות. אני אגיד לך מה שאני אומר, לדאבוני, החרדים הם הרפורמים הכי גדולים, בהרבה הרבה דברים. כולל גיוס לצה"ל, מפני שאין אף גמרא, אין אף מי שאומר שתלמוד תורה מגינה מענייני נפשות". 

"יש מקום לדעות חולקות ביהדות. אין רק דרך אחת ומי שאומר שזה דרך אחת והדרך היחידה, זה לא יהדות, זה קתוליות ואפיפיוריות", דברי הרב שלמה ריסקין.