במערכת הפוליטית מעריכים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ייאלץ לפטר את השר להגנת הסביבה עמיר פרץ (התנועה), לאחר שהודיע כי יפר את המשמעת הקואליציונית ויצביע נגד תקציב המדינה במליאת הכנסת ביום שני הקרוב.

בשל העובדה שלשר אסור להצביע נגד החלטת ממשלה, נתניהו עשוי לפטר את פרץ באם הוא יממש את הכרזתו.

"נתניהו הגיע למצב שהוא איננו מוכיח את זכותו להמשיך ולהיות ראש ממשלה", אמר פרץ ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 2. "נתניהו הביא את מדינת ישראל למצב של ייאוש", טען.

השר פרץ הבהיר כאמור כי אין בכוונתו להצביע ביום שני הקרוב בעד תקציב המדינה, "המשמעויות לכך ברורות", הוסיף וציין כי "את המהלכים הטקטיים - איך אני עוזב את הממשלה ומתי - אני רוצה לעשות יחד עם ציפי לבני".

לדבריו ראש הממשלה נתניהו שבוי בידי הימין הקיצוני. "הוא נותן לגיטימציה לקיצונים להמשיך להבעיר את השטח. כששמעתי את ראש הממשלה מדבר באזכרה לרבין רציתי לקום וללכת, נשארתי רק מפאת כבוד המעמד".

פרץ טען עוד כי המשטרה לבד לא תצליח להרגעת המצב הביטחוני, ולשם כך יש צורך בתהליך מדיני. ''אבל כנראה שאין סיכוי בממשלה הזאת", הוסיף השר להגנת הסביבה והבהיר כי הוא יישאר חלק מסיעת התנועה ויעניק גיבוי מלא לשרת המשפטים ציפי לבני.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן (הבית היהודי) הגיב להודעתו של השר עמיר פרץ ואמר כי "אם הבעיה היא דף ועט או הקלדת המכתב - אנחנו יכולים לעזור לו בעניין. אם אתה רוצה לפרוש תפרוש - אל תאיים".

סגן השר במשרד ראש הממשלה, אופיר אקוניס (הליכוד), טען כי פרץ חצה קו אדום ונתניהו צריך לפטר אותו. "דברי בלע של שר נגד ראש ממשלה שהוא חבר בממשלתו הם לא רק חוצפה וחוסר בדרך ארץ ובמנהל תקין, אלא חוסר יושר מוסרי מן המעלה הראשונה. טוב יהיה אם לא יאיים בהתפטרות - אלא יפוטר", הדגיש.

גם יו"ר ח"כ זאב אלקין (הליכוד) לא התרגש מהכרזתו של השר להגנת הסביבה. "עמיר פרץ מכיר היטב את כללי המשחק הפוליטי. אם הוא לא רוצה להיות חבר בממשלה, את מספר הפקס של לשכת ראש הממשלה כדי לשלוח מכתב התפטרות לא קשה להשיג.

"לא שמתי לב שהיה קשה לעמיר פרץ להסתכל לרעבים בעיניים במשך כל השנתיים האלה, החל מהרגע שבו הוא נלחם מלחמת חורמה כנגד חברו למפלגה עמרם מצנע על עצם הזכות להיכנס לממשלה בראשות נתניהו", הזכיר אלקין. ''אני מבין שכרגע מעניין את עמיר עניין הישרדותו הפוליטית לקדנציה הבאה וכנראה שהוא מחפש את דרכו במסגרת פוליטית אחרת, אבל הציבור לא טיפש והוא יודע להבדיל בין פופוליזם זול ותמרוני הישרדות פוליטית לבין עמדה אידיאולוגית אמיתית".