התפרעויות ערבים
התפרעויות ערביםצילום: פלאש 90

אחד הפצועים מהאירוע בליל שבת בהר הזיתים טופל ושוחרר מבית החולים שערי צדק, חברו מאושפז במצב קל עד בינוני.

עדין מאושפזים בשערי צדק ארבעה פצועים מפיגועי הטרור בתקופה האחרונה: שניים מהם במצב קשה בטיפול נמרץ, יהודה גליק שנורה על ידי מתנקש והפצוע מאמש בהר הזיתים.

התלמידים שנקלעו לאירוע זועמים על הודעת קציני המשטרה לכלי התקשורת לפיה פציעתם של שני בחורי הישיבה הינה בעקבות "קטטה" או "התגרות הדדית" בין הצדדים.

אחד התלמידים, אלי ברץ, סיפר לערוץ 7 הערב כי מדובר בניסיון לינץ' של ממש שבנס הסתיים רק בשני פצועים. לדבריו, מדובר במארב מתוכנן של פורעים ערבים שהכינו מראש אבנים, בקבוקי תבערה, לומים ועוד והמתינו בסבלנות עד שהקבוצה תשוב מבית החושן לבניין הישיבה. 

ברץ סבור כי המשטרה איבדה את שליטתה במזרח ירושלים ולא במקרה מדווחת לכלי התקשורת על "קטטה" או "התגרות הדדית" כשמדובר בפיגוע.

נציין כאן את עדותו של חובש בכיר במד"א, קובי תמם, שהגיע למקום וטיפל בנפגעים, "בתוך הישיבה ישבו שני צעירים שהיו מבוהלים ונסערים, הם סיפרו לנו שהם היו בסמוך להר הזיתים כשתקפו אותם בקרשים עם מסמרים וזרקו עליהם אבנים, ויחד עם פאראמדיק נוסף שהגיע למקום טיפלנו בנפגעים".

אירוע נוסף בערב שבת. ערבים ממזרח ירושלים ידו סמוך לחצות מספר בקבוקי תבערה לעבר בנין 7 בשכונת נוף ציון. במקביל נורו זיקוקים לעבר בתי השכונה. צוות מאבטחי משרד הבינוי הגיב תוך שניות ופתח במרדף אחרי המתפרעים הערבים.