הרב שי פירון ויאיר לפיד
הרב שי פירון ויאיר לפידצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר האוצר יאיר לפיד התייחס הערב (ראשון) לסערה בממשלה סביב "חוק הלאום" והבהיר כי מפלגתו - "יש עתיד" - תצביע נגד החוקה במתכונתו הנוכחית.

"אני ו'יש עתיד' לא נגד חוק הלאום, אבל לא תומכים בו במתכונת שהוגש", אמר לפיד במהלך נאומו במועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל אביב.

לטענת שר האוצר, הצעת החוק החוק של ח''כ זאב אלקין (הליכוד) מעמידה את המדינה היהודית לפני היותה דמוקרטית. ''בן גוריון לא היה מאשר את החוק הזה, לא מנחם בגין ולא זאב ז'בוטינסקי. זהו חוק אנטי דמוקרטי", הוסיף.

שרת המשפטים ציפי לבני הבהירה בראיון לערוץ 2 כי תפעל נגד הצעת החוק גם אם ראש הממשלה נתניהו יחליט לפטר אותה בעקבות כך. "לא אתן את ידי לחוק הזה. זה חוק רע, אנטי ציוני, אנטי דמוקרטי ומנוגד למגילת העצמאות", אמרה לבני.

"לא אהיה שותפה לו בשום צורה, פנים ואופן. אם ראש הממשלה יחליט שהוא מפטר שרים שנאבקים למען ישראל יהודית-דמוקרטית, זו בהחלט יכולה להיות ההחלטה שלו. מעולם לא ויתרתי על עקרונותיי", הוסיפה.

לדברי לבני, "ישיבת הממשלה הייתה יכולה להיות תחילת תהליך כינונה של חוקה לישראל שמעגנת את הערכים של מדינה יהודית ודמוקרטית, אבל במקום זה עסקנו בשאלה אם אלקין יסכים לקבל את העקרונות של ראש הממשלה", תקפה שרת המשפטים.