יוחנן דנינו
יוחנן דנינוצילום: פלאש 90

יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שיגר בצהריים (רביעי) מכתב לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' בעקבות דבריו אתמול נגד עליית חברי כנסת להר הבית.

"הדברים הללו חמורים ואינם ראויים להישמע על ידי מפכ"ל משטרה כלפי נבחרי ציבור", כתב אדלשטיין, "לא ניתן להסכים לכך, שפקיד ציבור-בכיר ככל שיהיה- יערער על חופש התנועה המוקנה לנבחרי ציבור מכוח חסינותם ומעמדם, ובכלל זה לעלות כחוק להר הבית. אין זה מתפקידו להשיא להם עצות מסוג זה".

אדלשטיין מזכיר לשר כי גל הטרור הוא חלק ממאבק הפלסטיני בישראל בלי קשר להר הבית, "לא למוֹתר להזכיר, כי גל הטרור הנוכחי, כקודמיו, הוא ביטוי לשנאה, להסתה ולקריאות לאלימות הרווחוֹת בחלקים נרחבים של האוכלוסייה הפלסטינית, ועניין הר הבית מהווה מבחינתם 'עלה תאנה' ותירוץ לפיגועים ולהפרות סדר. עליה של יהודי אל מקום המקדש, ובכלל זה של איש ציבור, איננה 'פרובוקציה' ובוודאי לא הפרה של סטטוס-קוו, כפי שיש המנסים לתלות בכך; כשם שעליית חברי כנסת ערבים למקום איננה כזו.

כיושב-ראש הכנסת, האמון על ביצוע חוק חסינות חברי הכנסת (זכויותיהם וחובותיהם) התשי"א-1951 ועל שמירת מעמדם, אני מוצא לנכון לפנות אליך בדרישה להעמיד את המפכ"ל על טעותו ולהורות לו להימנע מהתבטאויות מעין-אלו גם בתקופה זו, להקפיד על הפרדת הרשויות ולשמור על כבודם של נבחרי הציבור", דברי אדלשטיין.

נזכיר כי המפכ"ל מתח אתמול ביקורת על החלטת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לאפשר לאנשי ימין לעלות להר הבית.

"כל מי שרוצה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית - אסור לו לעלות לשם", אמר דנינו בכנס שדרות לחברה. "אסרתי על פייגלין לעלות להר עד שלא היה לי גיבוי מהיועץ המשפטי לממשלה. זו היתה טעות לאפשר לעלות למי שהוא סמל לשינוי סטטוס קוו", טען.

מפכ''ל המשטרה המשיך לתקוף "אנשי ימין קיצוני", וטען כי הפכו את הר הבית לאג'נדה. ''כל הזמן הזהרנו שצריך לעזוב את הר הבית. חברי הכנסת לא מבינים מה הם מדליקים, וזה לא נכון לגעת בסטטוס קוו. צריך להיות רגישים - עד היום אינתיפאדת 2,000 נקראת 'אל אקצה' כי היא התחילה שם", הזכיר.