דני הירשברג

מזכ"ל בני עקיבא, דני הירשברג, מסכם בראיון לערוץ 7 את פעילות מדריכי וחניכי התנועה, במהלך חודש הארגון שיגיע לשיאו ולסיומו במוצאי השבת הקרובה.

"חודש הארגון הוא חודש שיא, חודש שבו אנחנו ממצים את היכולות של הסניפים והחניכים, ונערכים להתארגנות רעיונית ופיזית מחדש".

הירשברג מספר, כי השנה הנושא בו עסקו הסניפים היה 'יוצרים חברה צודקת', זאת מתוך התבוננות במטרות של שנת השמיטה, "הרצון שלנו הוא להפוך את השיח הדתי שלנו לשיח שמכיל את שפת הצדק שבתוכו יש עשייה נפלאה בכל השבטים והסניפים".

עד כמה מעסיקים הנושאים של דת ומדינה את חניכי בני עקיבא?

"החניכים שלנו ערים למה שמתרחש מסביב. הם עוקבים אחרי חוק הגיור, חוק הלאום, העלייה להר הבית. עוקבים, לומדים, שומעים ומגבשים את עמדתם. לבני עקיבא יש קו ברור, אנחנו מחנכים את החניכים להיות נאמנים לעם ישראל, לארץ ישראל ולתורת ישראל".

ביום שני השבוע עשרות חברי כנסת מכלל הסיעות הבית בוגרי תנועת הנוער בני עקיבא התכנסו לבושים בחולצות התנועה, ערכו 'מפקד' כמיטב המסורת ושרו את המנון התנועה, "ראינו השבוע את חברי הכנסת ממפלגות שונות, בעלי דעות שונות כולם לובשים את חולצות התנועה ושרים בדבקות את ההמנון" אומר הירשברג "זו תעודת כבוד לבני עקיבא שמחנכת אנשים נאמנים שיש להם דעות שונות, להאמין בכוח הדמוקרטיה ולהאמין בכוח החינוך שהם ינקו מתנועת בני עקיבא".

איך בני עקיבא מחליטה האם הסניף יהיה נפרד או מעורב?

"זה עובד כמו שהמציאות של החיים שלנו עובדת. אנחנו חיים בחברה שרוב רובה פועלים ועובדים נשים וגברים יחד, אם זה באקדמיה, בכנסת ובעולם החופשי. גברים ונשים יחד מפתחים אורח חיים צנוע ואנחנו לא עסוקים כמעט בזה ויותר עסוקים בצדק חברתי, קליטה ועלייה, דתיים וחילונים, קיטוב ואחדות".

עד כמה יש שיתוף פעולה בין התנועות האחרות כמו הצופים, השומר הצעיר לבין בני עקיבא?

"יש הרבה פעולות משותפות בין בני עקיבא לתנועות הנוער האחרות. הוצאנו אף אמירות משותפות יחד בעקבות חטיפת הנערים, הרצח של הנער הערבי וצוק איתן. במקום שאולי המבוגרים לא הצליחו הנוער מצליח לשבת ולהוציא אמירות משותפות ולדעת לחיות עם המחלוקות".

הירשברג סיפר כי תנועת בני עקיבא פרוסה בכל רחבי הארץ "יש לנו אתגרים רבים בתחום הצדק, חסד ועשייה. בכל מקום שהחברה הישראלית זקוקה לנו אנחנו נהיה שם".

רמז לשם השבט החדש?

"אני יכול לומר שזה קשור לשירת התקווה, קשור גם לצדקה ולמשפט שבה היינו עסוקים בחודש האחרון וקשור לשעה הגדולה ולאתגרים שבה אנו עומדים בימים אלו".