בנות סמינר. ארכיון
בנות סמינר. ארכיוןצילום: פלאש 90

משרד החינוך הודיע הבוקר כי סמינר 'זלזניק' שנפתח בעיר החרדית בעיר אלעד - ייסגר.

ההוראה ניתנה לאחר שעיריית אלעד ונציגי ההורים לא נענו בחיוב לדרישות המשרד להסדרת הסמינר לטובת כלל התלמידות בעיר.

מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך, ציין כי "ניסינו להעמיד את טובת כלל התלמידות באלעד לנגד עינינו, תוך היצמדות למדיניות המאבק באפלייה של המשרד, אבל, לצערי, ישנם גורמים עסקניים בעיר שבחרו שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך ועם ראש העירייה, בהעדיפם את האינטרסים האישיים שלהם על פני טובתן של הבנות".

לשם סגירתו של הסמינר, פנה שמעוני לייעוץ המשפטי של משרד החינוך וביקש כי יחלו לאלתר בהליכי הוצאת צו סגירה למוסד הבלתי חוקי. המשמעות היא: אי מתן תקציבים למוסד והעברת הטיפול בו לרשויות אכיפת החוק.

לפני כשבועיים העמיד שמעוני בפני ראש העיר אלעד מספר תנאים להסדרתו של המוסד. ביניהם, מתן בעלות על המוסד אך ורק לגורם שאינו קשור – במישרין או בעקיפין – לאפליה שליוותה את הקמת המוסד הבלתי חוקי, והתחייבות המוסד לקיום הליך הקבלה בשנה הבאה בשיטת ה'כיתות המזינות', כאשר כל תלמידות בית הספר בית יעקב החדש בעיר יעלו באופן אוטומטי ללמוד במוסד.

לרשות ראש העיר הועמד הזמן עד לאמש בכדי להגיע להבנות עם קבוצת ההורים שהובילו לגיבוש המוסד הלא חוקי.

לפני יותר משלושה חודשים נציגי ההורים ניסו לקיים אפלייה עדתית בהליך הרישום לאותו המוסד. משרד החינו התריע, והורה להגיע להסדר משביע רצון, כאמור הבוקר הורה משרד החינוך לסגור את המוסד ולעצור לו את תקציביו.