ייצור מבוכה קואליציונית? ישראל חסון
ייצור מבוכה קואליציונית? ישראל חסוןפלאש 90

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את מינויו של ישראל חסון לתפקיד מנהל רשות העתיקות. בטרם יכנס לתפקיד יצטרך חסון להתפטר מחברותו בכנסת.

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, שהמליצה על מינויו, בירכה את חסון על בחירתו ואמרה "אני מאמינה שכישוריו והרקע המיוחד של חבר הכנסת ישראל חסון בשילוב הניסיון הניהולי הרב שצבר בתפקידיו הביטחוניים ובחייו הציבוריים, יאפשרו לו להשתלב במהירות בתפקיד החשוב של מנהל רשות העתיקות ולפעול להמשך קידומה של הרשות ופיתוח חקר הארכיאולוגיה של ארץ ישראל וירושלים. אני מאחלת לו הצלחה רבה בתפקיד, ומודה לחברי הממשלה על שאישרה היום את המינוי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה כי חסון הוא מינוי מצוין של איש ראוי שיסייע ויתרום בהעברת מורשת העבר של עם ישראל לדורות הבאים.

נתניהו ציין גם את תרומתו הגדולה של המנכ"ל שלעבר שוקה דורפמן ז"ל לרשות העתיקות ולטיפוח תחום המורשת בארץ ישראל. "דורפמן היה לא רק איש מקצוע מצויין אלא גם איש ערכי שהותיר עלי תמיד רושם טוב".

מינויו של חסון לתפקיד מנהל רשות העתיקות יכנס כעת לתוקף עם קבלת אישורה של הממשלה ולאחר שאושר כבר ע"י ועדת המינויים של רשות החברות הממשלתיות (ועדת ברנר).

יו"ר רשות העתיקות, פרופ' איוון פרידמן, שעמדה בראש וועדת האיתור, נימקה הבחירה בחסון: "הוועדה מצאה, כי מר ישראל חסון הינו המועמד המתאים ביותר בהיותו בעל ניסיון ניהולי רב בתפקידים ציבוריים וממלכתיים רבים, בעל ניסיון ויכולת ייצוג בפני גורמים חיצוניים, בעל הבנה כלכלית והנעת עובדים".

חסון אמר לאחר מינויו "אני מודה על הבחירה, הזכות הניתנת לי והאמון, ומקווה למלא את התפקיד באופן הראוי לו, ולסייע לקדם נושא חשוב זה".

יצוין כי לחסון רקע ביטחוני וציבורי עשיר. במשך למעלה מ-25 שנים שירת בשירות הביטחון הכללי במגוון תפקידים, ובהם: מפקד מחוז צפון ומפקד מחוז ירושלים בשירות, וכן כסגן ראש השב"כ בין השנים 1997-1999.

לחסון ניסיון ניהולי גם במגזר העסקי. הוא היה בעליה ומנהלה של חברה לאספקת דלקים, וכיהן כדירקטור בחברת בזק ובבנק לאומי להשקעות. בשנת 2006 נבחר כחבר כנסת ושימש בין היתר כיו"ר ועדת הכלכלה וחבר בוועדת חוץ וביטחון וועדות המשנה שלה. במקביל לתפקידיו אלה, שימש חסון כשליח אישי של ראשי הממשלות למנהיגות של העולם הערבי במגוון נושאים.