אותן האשמות ידועות ומופרכות. חיילי צה"ל ב'צוק
אותן האשמות ידועות ומופרכות. חיילי צה"ל ב'צוקתומר נוברג. פלאש 90

נציגי הלוחמים בקרב בג'נין והמשפחות השכולות תוקפים בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שהחליט לאחרונה שאין מקום להורות על פתיחת חקירה נגד יוצר הסרט "ג'נין ג'נין" מוחמד בכרי, בגין הוצאת לשון הרע.

עו"ד ישראל כספי, חבר נציגות הלוחמים והמשפחות השכולות בקרב שאירע במבצע חומת מגן, אומר לערוץ 7 כי הסרט שממשיך להיות מוקרן בארץ ובעולם הוא "יריקה בפרצופם" של המשפחות השכולות והלוחמים, שמסרו את נפשם למען ביטחון המדינה.

"הם לחמו כדי שוינשטיין יוכל לשבת על הכורסא שלו בשקט. דרשנו שהאמת תצא לאור ושפעם אחד ולתמיד יקבעו האם ביצענו את הפשעים הנוראים שהעלילו עלינו. מבחינתנו יש משבר אמון חמור בין הלוחמים ליועץ המשפטי, שלא מבין את האחריות שלו לשמור על  שמם הטוב של לוחמי המדינה שהתייצבו בשעת הסכנה כדי להגן אל המדינה.

"לא ביקשנו תודה או פרסים", מדגיש כספי, "ביקשנו שהמדינה תעמוד לימיננו ותשמור על כבודנו ושמם הטוב של חללי הקרב".

לדבריו המדינה הפקירה את לוחמי הקרב והמשפחות השכולות, "כבר 12 שנה שאנחנו מתוארים כרוצחים ופושעי מלחמה נאצים, והעובדה שהיועץ המשפטי מפנה לנו כתף קרה ונותן יד לעלילה של הסרט שטוען שהשכבנו שורת אנשים כפותה ועברנו עליהם עם טנקים היא חמורה".

כספי מצהיר שהם יעשו הכול כדי שתיאסר הקרנת הסרט בישראל, "פנינו לנשיא המדינה עם חתימות של אלופים וקציני צבא בכירים ואנחנו נפגש גם עם ראש הממשלה ושר הביטחון ונדרוש לשנות את ההחלטה של היועץ המשפטי".  

הקרב בג'נין, בשנת 2002, התרחש בעיצומו של מבצע חומת מגן למיגור הטרור. הקרב במחנה הפליטים ג'נין היה אחד הקרבות הקשים במבצע ומשך אליו את תשומת הלב התקשורתית עקב ההרס הרב, נפילתם של 13 חיילי מילואים ביום אחד וההאשמות של הפלסטינים (שהופרכו בסופו של דבר) על טבח שהתרחש במחנה.

בקרב נהרגו 23 חיילים ישראלים ובין 52 ל-56 פלסטינים, רובם טרוריסטים.