רות שפירא
רות שפיראצילום: יוני קמפינסקי

שיפור ניכר חל במצבה של איילה שפירא, הילדה בת ה-11 שנפגעה באורח קשה מבקבוק תבערה שנזרק על הרכב בו נסעה בדרך לישוב אל מתן בשומרון, לפני כשבועיים וחצי.

שפירא נושמת בכוחות עצמה ומתקשרת עם סביבתה, עם זאת היא עדיין מקבלת תמיכה נשימתית בעת הטיפולים ומצבה ממשיך להיות קשה. היא מאושפזת מאז הפיגוע במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים שיבא שבתל השומר.

כשבוע לאחר הפיגוע, סיפרה אמה רות בעצרת תפילה לרפואתה שנערכה ביישוב מעלה שומרון כי איילה התעוררה. "אני רוצה להגיד תודה רבה לכולכם, בדרך לכאן קבלתי טלפון ואמרו לי שאילה התעוררה. אבנר עומד לידה, הוא מדבר איתה, היא מזהה אותו ומזהה את הקול שלי בטלפון ומגיבה להוראות פשוטות".

האמא מבשרת לקהל: אילה התעוררה

נזכיר כי האב ובתו נסעו בדרך ליישובם, וכמה מאות מטרים לפני שער הישוב נזרק בקבוק תבערה לעבר הרכב בו נסעו. בקבוק התבערה התלקח והאב הצליח להוציא את בתו מהרכב.

השניים צעדו מאות מטרים עד לבית, בשעה שהבת פצועה באורח קשה וסובלת מכוויות קשות בכל חלקי גופה. כשהגיעו הביתה התקשר האב למוקד האזורי בשומרון וביקש להזעיק את כוחות ההצלה.

בשיחה נשמע האב כשהוא קורא לכוחות, בעוד זעקותיה של הבת איילה נשמעות ברקע.

"נטשנו את הרכב ואנחנו קרובים מאד לעצור בכניסה לאל מתן. אנחנו ברגל, הרכב עלה באש... אני נמצא עם הבת שלי. אנחנו נפגענו מאד. כוויות, אני לא יודע באיזו דרגה. אנחנו נגיע הביתה... אני רוצה שיביאו אמבולנס. אנחנו נכנסים הביתה באותם. כמובן, במקביל שיחפשו את מי שזרקו את הבקבוק אבל לא תמצאו אותם אז לא משנה".