סל גל
סל גלצילום: אולפנת בני עקיבא סגולה

חברי נבחרת "סל גל" הגיעו השבוע למשחק כדורסל באולפנת בני עקיבא סגולה מול נבחרת המורים של האולפנה.

"נדהמנו מהכושר הגופני של שחקני 'סל גל'", אומרת יוזמת המפגש המיוחד, חבצלת נעמן מהאולפנה, "הם לא נותנים למגבלה הפיזית שלהם להפריע למשחק".

קבוצת סל גל מורכבת מספורטאים נכים ונכי צה"ל המשחקים בליגת העל של כדורסל על גלגלים. קבוצת ניצחון הרוח, ובתוכה חברי נבחרת סל גל שמו לעצמם מטרה להעביר מסרים חשובים כמו בטיחות בדרכים, תרומה לקהילה, הכרת השונה, מחויבות אישית ויציאה משברים.

בתום המשחק התקיים דיון והשחקנים שיתפו את התלמידות בהתמודדות שלהם עם הנכות הפיזית והוכיחו כי כל המגבלות הן רק בראש והשמים הם הגבול.

ינון כהן, אחד מחברי סל גל, הוא נכה צה"ל שנפגע במהלך פעילות מבצעית מטיל נט כשהיה בן 19 ואיבד את רגליו. לשאלת התלמידות אם המקרה לא ערער את האמונה שלו בקב"ה הוא ענה "להפך. הייתה לי השגחה פרטית כי פגיעה ישירה של רקטה אמורה להרוג ובמקרה שלי איבדתי רק את הרגלים". כיום כהן בן 32, נשוי ומאושר, "עשיתי טיול גדול אחרי הצבא, אני עושה סקי וצניחה חופשית".

בימים אלו מסיים א' למד תואר שני. "זה שאין לי רגליים לא הפריע לי להגשים את החלומות שלי. גם למבטים של האנשים ברחוב התרגלתי והיום זה כבר לא מפריע לי".

אבישי בן ה-17 נאבק שנים בבעיות קרסוליים ועבר ניתוחים רבים. בעקבות מצבו הרפואי לא יכול היה לשחק כדורסל. יום אחד אביו שמע על קבוצת סל גל והציע לאבישי להצטרף לנבחרת הגלגלים.

"הייתי במקום כל כך נמוך שחשבתי שאני גומר עם כל מה שאני מאד אוהב – ספורט וכדורסל. זה לא היה קל אבל הצלחתי לצאת מהמצב שהייתי בו במשך שנים ולהגיע למקום שאני נמצא בו היום. טוב לי ואני מאושר. אני מגיע בזכות החבר'ה האלה למקומות שלא הייתי מגיע בנבחרת כדורסל רגילה".