לצמוח מחדש
לצמוח מחדשצילום: פנימה

אבינו שבשמים, בחרת לנסות אותנו בניסיון. עשרה ימים של ניסיון. חלקם בניסיון של שמירה וחלקם בעיבוד ובעיכול האובדן. אבל במהלך הניסיון הזה פגשתי כמה דמויות שזכיתי ללמוד ולצמוח מהמפגש איתן.

פגשתי בשכנה יקרה, בחופשת לידה, שירדה במיוחד עם מרק חם ועוגת שמרים ביתית כדי לעשות קצת חם בלב. בזכותה למדתי שמעשים טובים ולב טוב אינם תלויים בפנאי. פגשתי באחותי הנפלאה, שהיטלטלה באוטובוסים מבני ברק וכמובן לא שכחה ספרים ודיסק חיזוק באמונה - שאין ייאוש בעולם. ממנה למדתי שיש רגעים שצריך לעזוב הכול, כי יש אי שם מישהו שזקוק לך. פגשתי בימים אלו בצוות מקסים ורגיש ממקום העבודה, שכל אחת בו הביעה דאגה, אכפתיות ורגישות גבוהה. מי בשתיקתה, מי בקפיצה להביא ארוחת צהריים שווה ומי בביקור משמח עם קובנה טעים וחם. 

תובנות מחדר מיון

במשך שתים עשרה שעות מורטות עצבים בחדר המיון הגעתי לכמה תובנות. פגשתי באישה מסכנה שלא שולטת בצרכיה, ולמדתי להעריך את הפעולות היומיומיות של גופנו, שנראות לכאורה ברורות מאליהן. פגשתי ברופא שהמשמרת שלו היא שש עשרה שעות רצופות, בהן הוא רץ ומתזז בין חדר המיון, מחלקת נשים ומחלקת יולדות. למדתי שלא משנה כמה אתה עסוק, תמיד אפשר למצוא זמן להאיר פנים, לחייך ולתמוך. פגשתי משפחה שהובילה את האב למיון, והוא איבד את חייו בחדר הטראומה. פרץ של בכי וצער עמד לנגד עיניי, ולמדתי שתמיד יש אחרים שמתמודדים עם צער הרבה יותר גדול משלי.
פגשתי באחות רגישה, שהתעקשה להציע לי שמיכה נוספת באמצע הלילה כשראתה אותי רועדת על כיסא בחדר המיון, אף על פי שהייתה עסוקה ואין עודף שמיכות.

פגשתי באחות רחמנייה, שראתה מרחוק שמביאים לי ארוחת בוקר עלובה ומסכנה בצלחת חד-פעמית, ודרשה ממי שעשה זאת להחליף אותה מיד בארוחה נורמלית. ממנה למדתי שלרחם צריך לא רק על מי שסביבי וקרוב אליי. זכיתי להתעורר מההרדמה המלאה ולצאת מחדר הניתוח, ולמדתי להתכוון באמת במילים "מודה אני לפניך, מלך חי וקיים, שהחזרת בי נשמתי בחמלה".

בעשרת ימי הניסיון שלי פגשתי בעל יצירתי ששטף ערימות כלים, בישל לבד לשבת וטיפל כמה ימים בכולם בלי מילה של תלונה. מזה למדתי שגם בימינו יש ניסים... פגשתי את הצד היפה והטהור של ילדיי המתוקים, שביוזמתם הבלעדית טרחו כמעט כל יום להעלות לי למיטה מגש עם תה ועוגיות מסודרות בשורה. הבטתי בהם והבנתי כמה אנחנו בני מזל על כל ילד בריא שנולד.

ריבונו של עולם, אני מודה לך על הניסיון ששלחת לי. ולא כי הייתי בוחרת בו מלכתחילה, אלא כי צמחתי ממנו בדיעבד. תודה על הניסיון, ולו רק כדי להבין פעם אחת מה עוברות נשים גיבורות שמתמודדות ושותקות, דומעות וממשיכות הלאה.
ותודה לך, עובּר קטן, שהיית שליח דרחמנא כדי ללמד אותי את כל אלה. 
בתפילה לקץ הצרות ולישועה גדולה, כל אחת במה שהיא זקוקה לו.

פורסם לראשונה בפנימה

לרכישת מנוי לחצי כאן