מלא בחפצים ישנים ומחודשים
מלא בחפצים ישנים ומחודשיםצילום: טוב רואי

כרם התימנים בתל אביב, שכונה עם אופי מיוחד. ולא סתם אופי, אלא כזה המכתיב את חיי תושביה, מוליד את יומם בריחות ובצלילים האופייניים רק לה. זו שכונה שבה מרגישים עד לתוך הבתים מתי שבת ומתי ערב חג, שכונה שהיא משפחה אחת גדולה.

ביום חורף סוער הגענו ללב "הכרם", לדירה קטנטנה השוכנת ממש מעל השוק וריחות המסעדות הקטנות הפרוסות לאורך הרחוב עולים ומגיעים עד אליה. הדירה שייכת לדניאלה ורענן, זוג טרי.

דניאלה גרה בדירה כבר כמה שנים לפני שהתחתנה והיה לה עיקרון מאוד ברור: לא צריך לחכות עד שמקימים בית כדי ליצור בית. כל מי שאמר לה "חכי עד שתתחתני, ואז תסדרי לך דירה נאה" פטרה אותו והסבירה שחשוב להגיע בכל ערב לבית מזמין, נעים ומלא חפצים אהובים. ואכן כזו היא דירתם. אמנם קטנטנה, אך חמימה וססגונית, מלאה חפצים שנאספו באהבה רבה.

בדירה מהדהדים צלילי השכונה, מהחלונות וגם בסגנון הריהוט.  
דניאלה, אישה מרשימה אשר שווה כתבה בפני עצמה, היא רקדנית מקצועית שהקימה להקת מחול בשם 'נהרה', המיועדת לרקדניות דתיות בלבד ומופיעה ברחבי הארץ. דניאלה עלתה מארצות הברית עם משפחתה בהיותה נערה, ומאז חזרה לשם פעמים רבות. לא פעם הביאה מניו-יורק מציאות שמצאה בשווקים. כרקדנית, דניאלה נמשכת מאוד אל האווירה והאנרגיות המיוחדות של הודו, ובילתה בה חודשים רבים בהזדמנויות שונות. הדירה מלאה בחפצים וברהיטים מגוונים מהודו ומניו-יורק והיתר מחנויות יד שנייה בתל אביב. וכמו לבעלים, כך גם לחפצים סיפורים מיוחדים ומעניינים.

 הדירה מחולקת לשני חדרים מרכזיים, האחד משמש כחדר שינה והשני כסלון וחדר אירוח. בסלון ניצב ארון פורמאיקה כתום שנקנה מהפקה של תכנית טלוויזיה, לידו ספה נמוכה בסגנון מזרחי - הרהיט היחיד בבית שנקנה כשהוא חדש, וזאת לטובת האורחים הרבים שפוקדים את הבית תדיר.

הארון החום המפוספס בתכלת ולבן, הוא אחד הדברים היחידים שרענן הביא עימו אל הבית,
באופן מפתיע או לא, הוא התאים בדיוק לסגנון הדירה. דניאלה צוחקת שבקצב אגירת החפצים שלהם עוד מעט יצטרכו לעבור דירה.
 בין שני החדרים ישנו מטבח קטנטן המשמש גם כמעבר, כספרייה וכפינת אוכל. צעירי השכונה מתפקדים כמשפחה גדולה ומזמינים זה את זה לארוחות השבת, על כן אל תטעו במראהו הקטן של השולחן - כמעט אין שבת שבה לא מסבים אליו שכנים וחברים רבים. 


את הכיסאות שלחה דניאלה מניו-יורק יחד עם משפחה שעלתה לארץ, ואת הספסל המפוספס קנו בחנות יד שנייה. המזוודות הישנות משמשות - באין מקום אחר - לאחסון סירים ומחבתות.
במטבח תלוי שלט היתולי שמכריז כי כאן מגישים רק "כושר", אותו ירשה דניאלה מבית סבה וסבתה בניו-יורק.


 בחדר השינה, לצד ארון ישן וצופן אוצרות, ניצב סיטאר, כלי נגינה הודי מקורי שדניאלה רכשה, לאחר שלמדה לנגן עליו מהודי זקן שהוליך אותה דרך סמטאות מפותלות רק בעזרת המוזיקה.

פורסם לראשונה בפנימה

לרכישת מנוי לחצי כאן