אלעד סלע
אלעד סלעצילום: פלאש 90

סגן הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר, עו"ד אילן כץ, התייחס הערב (שני) לכתב האישום שהוגש נגד החייל אלעד סלע מבת עין, בגין ריגול חמור.

בראיון לגלי צה"ל אמר כץ כי במקרים כאלה, כל צד מנסה להקצין את עמדתו וכך גם פה - צה"ל והשב"כ מנסים להקצין לצד אחד ופרקליטו של הנאשם מנסה להקצין לצד אחר.

"מניסיוני, גם במערכת הצבאית וגם מידיעה של מקרים באזרחות - לרבות המקרה של ענת קם, המקרה הזה לא יגיע לענישה כל כך מחמירה כפי שמדברים עליה, זאת מאחר שצריך לבדוק מה הייתה הכוונה של מי שמעביר את המידע". 

כץ הסביר כי על מנת להיות מורשע בריגול צריך שהידיעה תפגע בוודאות בביטחון המדינה, "אני מעריך שזה ייגמר באישום של העברת מידע סודי על ידי מי שאינו מוסמך לכך והעונש יהיה מופחת ממה שמדברים עליו".

עוד הסביר עו"ד כץ כי גם אצל ענת קם דובר על אלפי מסמכים ובית המשפט המחוזי ציין שאחד ההיבטים לחומרה הינו משך הזמן שהיא עשתה זאת וכמות המסמכים שהעבירה, "היום בעידן פוסט המחשבים חמישה עשר אלף מסמכים זה מספר שבלחיצת כפתור אפשר להגיע אליו ובסופו של דבר מה שיקבע אלה הם שני דברים - מה הייתה הכוונה בהעברת המידע ומה הנזק הפוטנציאלי שיכול היה להיגרם".

"בפרקליטות הצבאית בשטחים יש לא מעט קצינים משפטנים שגרים בהתנחלויות וחלקם משמשים בתפקידים בכירים ועמדו בחלק מהזמן בראש מערכות", סיפר כץ, "היו מקרים בודדים שבהם אנשים זוהו כמושפעים מדעותיהם מהחברה בה הם חיים ואנשים אלו הורחקו מתפקידים אלו".

תגובת חוננו
פרקליטו של סלע, עו"ד עדי קידר מ"חוננו", מגיב לכתב האישום החמור.