הרב ברלנד בכותל
הרב ברלנד בכותלפלאש 90

עו"ד שרון נהרי, פרקליטו של הרב אליעזר ברלנד, מאמין כי למרות החלטת בית המשפט העליון בהולנד שהרב יוסגר לישראל, יהיה בידם לשנות את ההחלטה ולמנוע את ההסגרה.

בית המשפט העליון בהולנד דחה שלשום את ערעורו של הרב ברלנד שהגיש בעבר נגד החלטת בית משפט מקומי בהולנד. בהצהרה שפרסם בית המשפט העליון לכלי התקשורת נאמר כי "ניתן להסגיר לישראל את הרב אליעזר ברלנד, המתגורר כיום בהולנד".

בראיון לערוץ 7 אמר פרקליטו "אנחנו בהחלט שוקלים להגיש עתירה לבית הדין בהאג לרבות צו מניעה אזרחי ויש לנו טיעונים טובים שאני לא יכול לפרט, נגבש בימים הקרובים את המהלכים הבאים שלנו", אמר עו"ד נהרי בראיון לערוץ 7. 

נהרי סבור שיש להם סיכוי טוב למנוע את ההסגרה, "הטיעונים שלנו טובים מאוד לא כמו בתיקים אחרים. גם לבית הדין בהאג יש תוקף לעכב ביצוע. אין לי קשר לחסידים, אבל אנחנו בקשר עם כל היועצים המשפטיים וכמובן עם הרב".

לדבריו מנהיג קהילת 'שובו בנים', החשוד בתקיפה מינית, אינו חושש לחזור לישראל, "אנחנו בתור עורכי הדין שלו מעוניינים להילחם בהסגרה. אבל הרב עצמו רצה לחזור למדינת ישראל, הוא אינו חושש, אבל הוא קיבל את הייעוץ של עורכי דינו והחליט להישאר, הוא ממש התעקש לחזור לישראל אך שמע לעצת עורכי דינו".

"מצאנו סתירות בתלונות ונוכל לפרטם בבית משפט, המושג מופרך יכול בהחלט להילקח בחשבון בתיק הזה", הוסיף.