שוב הוצת בית הכנסת בכביש 6

מנדי מקמל, שליח חב"ד בבית הכנסת בכביש 6, מספר לערוץ 7 על ההצתה ועל הפעילות במשך כל ימות השנה.

"ביום שישי בשעה 5 לפנות בוקר התקבל דיווח שהציתו את בית הכנסת", מתאר מקמל, "בהתחלה עלה לי התסריט של מה שהיה בפעם הראשונה לפני שנה וחודשיים, שלא נשאר שום דבר בית כנסת נשרף כליל. בסופו של דבר העובדים במקום שגילו את האש גילו תושיה לקחו מטפים ומים והצליחו לכבות ב"ה והנזק הוא חיצוני בלבד התפילין והספרים נשארו שלמים רק הקירות והמזגנים ניזוקו ונתקן אותם והפעילות תחזור ונמשיך ביתר שאת וביתר עוז".

לאחר ההצתה הקודמת של בית הכנסת הותקנו במקום מצלמות והצילומים נמצאים בידי המשטרה מספר מקמל.  

מקמל לא ממהר להאשים מי הצית את המקום ולשאלה האם יש קשר לקרבה לבאקה אל-גרבייה הוא אומר, "הכל אפשרי, יכול להיות שכן יכול להיות שלא. יש כאן שדות ופרדסים ואפשר להגיע מכל כיוון, מי שרוצה לשרוף רק צריך לכסות את הפנים ולשרוף".

מקמל מתאר את מה שככל הנראה ארע, "הם באו עם קסדות או משהו כזה ושפכו את הבנזין ובדיוק שנייה אחרי זה הם יכלו לברוח".

השליח מציין כי לא היו איומים על המקום, "כולם פה אוהבים אותנו, גם מבחינת התחנה, גם העובדים, גם היהודים ומי שאינם יהודים כל מי שקשור ונוגע למקום ולפעילות רק נהנה  ומבסוט ומכבדים את כולם"

מקמל מוסיף ומספר על הפעילות בבית הכנסת, "חשוב לנו שיהיו הרבה תפילין כי לפעמים מגיע אוטובוס ותוך עשר דקות צריך להספיק 'לטפל' בכולם. יש תפילין מכל הסוגים, ימני שמאלי, ספרדי אשכנזי וכו'. אתה יכול לראות פה את מגוון האוכלוסייה ואת עם ישראל בהמוניו מגיע לכאן".