מועצת הכבלים והלווין החליטה לקנוס את ערוץ המורשת (ערוץ 20) בסכום של 151,200 שקלים בשל שידור מבזקי חדשות במהלך חודש יולי, וקבעה כי השידורים היוו הפרה של רישיון הערוץ.

בחודש שעבר שידר הערוץ שני מבזקי חדשות מדי יום, וזאת למרות שרישיונו הנוכחי אינו מתיר לו שידורי חדשות. בעקבות כך פתחה המועצה הליך בירור במסגרתו נקבע כי הופרו תנאי רישיונו, ובהמשך יו"ר המועצה החליטה להטיל עליו את העיצום הכספי.

מדובר בפעם השנייה שהערוץ נקנס בשל שידור תכני חדשות בניגוד לתנאי רישיונו: בחודש יוני האחרון הערוץ נקנס בסכום של 100,800 שקלים לאחר שהמועצה קבעה כי שידור עצרת בחירות בערוץ מהווה הפרה של תנאי רישיונו. מאחר ומדובר בהפרה חוזרת של הסעיף שאוסר לשדר תכני חדשות ללא אישור, החליטה יו"ר המועצה להטיל הפעם עיצום כספי מוגדל.

המועצה דחתה את טענת ראשי הערוץ, לפיה המבזקים ששודרו הם "תכניות בענייני היום" וקבעה כי מדובר בדיווחים בעלי ערך חדשותי מובהק, שללא כל ספק עונים על הגדרת תכנית חדשות כפי שזו מופיעה בכללי המועצה.

במועצת הכבלים והלוויין מציינים כי בחודש מאי השנה הגיש הערוץ בקשה מקדמית לשידור משדרי חדשות לבחינת המועצה, וזו בתגובה שלחה את רשימת הדרישות הרגולטוריות שעל הערוץ למלא כדי לבחון את הנושא על פי החוק וכללי התקשורת. מאז ועד היום הערוץ לא הגיש את המסמכים הדרושים לבחינת המועצה.

במועצת הכבלים והלווין מבהירים כי שידורי חדשות מחייבים סט נפרד וייחודי של כללים, לרבות בנושא אתיקה, וככל שהערוץ יתקדם בהעברת תכניתו הכוללת לשידורי חדשות, המועצה תבחן את עמידתו בתנאים הנדרשים.

יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה בתגובה "אני רואה את שידור המבזקים הללו בחומרה רבה. מדובר בהפרה חוזרת של כללי הרישיון של הערוץ. מאחר והערוץ כבר נקנס בעבר בסכום לא מבוטל בשל שידור משדר חדשות שאינו תואם את רישיונו, החלטתי בהתאם לחוק להטיל הפעם קנס מוגדל על הערוץ".

הקנס שהוטל היום על ערוץ 20 מהווה חלק ממדיניות הפיקוח של מועצת הכבלים והלווין, במסגרתה רק השבוע נקנס גם ערוץ הידברות (ערוץ 97) בשל שידור תכנים פרסומיים אסורים בשידוריו.