"אני רוצה לתת לעצמי מתנה ולהתחבר לעצמי". כך התחילה שיחה עם אישה מקסימה שהגיעה אליי בהיריון עשירי. כל לידה הייתה בשבילה שיעור בפני עצמו, ועכשיו היא רצתה משהו אחר. האם יש לי מה לחדש לאישה יקרה זו? תהיתי לעצמי.
כבר במפגש הראשון ראיתי את ההתרגשות בעיניה. היא נהנתה מהתנועתיות שאפשרה לה להתחבר לגוף. היה מדהים לראות איך כל מפגש היה בשבילה העמקה של התהליך. במשך כל השבוע היא ציפתה ליום המיוחד שהיה רק בשבילה. בכל מפגש, כאשר הוספנו עוד חלק של 'ריקוד הלידה', היא שיתפה בתחושות שהתנועות העלו בה ומה זה נתן לה. היא סיפרה על השינוי שהיא מרגישה בגוף. היו גם רגעים שבהם היא הזילה דמעות של שחרור וניקוי.

יום אחד היא התקשרה ורצתה לספר את סיפור הלידה שלה. הקשבתי לכל מילה. "כשהגעתי אלייך פרשתי את ידיי לקבל טוב. וברגע שפתחתי את עצמי לטוב - שפע של טוב זרם אליי. ממש אהבתי את צעדי הדוב של הריקוד! הם נתנו לי תחושה של ביטחון עצמי. הרגשתי שאת איתי, והתמיכה והמילים הטובות חיברו אותי למה שאני כבר יודעת.

הריקוד אִפשר לי לאהוב את עצמי ולחבק את עצמי. הוא נתן לי מקום רך לנוח והמון מקום לקבלת כלים. הריקוד עזר לי לשחרר. בכל שלב בלידה קיבלתי מתנה. הרגשתי שעטפו אותי. התרגול אישר לי להשתמש בקול ממקום העמוק בתוכי, כמו נהמה של לביאה. הרגשתי שאני בשליטה".
אני מקשיבה לסיפור שלה וצמרמורות בכל גופי. אני זו שקיבלתי מתנה נפלאה!

• • •
'ריקוד הלידה' בשיטת 'דרך בריאה' הובא לעולם על ידי סלעית אלאור, אישה מיוחדת שכדאי להכיר. הריקוד הוא רצף של תנועות שמכינות את הגוף לקראת הלידה. 

באמצעות הריקוד אנו מתחזקות ונתמכות על ידי הידע הנשי הקדום שיודע ללדת ורק צריך להזכיר לו. לאחר התרגול נשים מרגישות גמישות יותר ומחוברות יותר לגוף שלהן. הן מקבלות את הביטחון להקשיב לגוף ולבחור את מה שנכון בשבילן באותו רגע, לתת אמון בגופן ולזרום. התרגול מאפשר להן לשחרר את השליטה, ומצד שני הן מרגישות בשליטה. 

איך זה מסתדר, שחרור ושליטה? יש הבדל בין שליטה מתוך פחד לאבד שליטה ובין שליטה הנובעת מביטחון עצמי ומאמונה ביכולות של הגוף. אישה שחוותה טראומה של איבוד שליטה בלידה הראשונה מאוד התחברה לריקוד הלידה, ובלידה השנייה היא הגיעה לאותה נקודה שבה איבדה שליטה. היא הרגישה את הנפילה, אך הפעם החליטה לא לאפשר לה לקרות שוב.

'ריקוד הלידה' מאפשר לאישה להעמיק. במהלך התרגול אנחנו יכולות להעלות זיכרונות או תחושות מהלידות הקודמות, וזה המקום לשתף. הלידה מושפעת ישירות מהמצב הרגשי שהיולדת נמצאת בו, ואישה שמודעת לתחושות הללו תוכל להתמודד איתן. מכיוון שהן לא זרות לה, הן פחות יפחידו אותה. ההצפה הרגשית במפגשים מאפשרת לנשים לשחרר את התחושות ולא להדחיק אותן. האישה מרגישה שעוטפים אותה ויש לה תמיכה נשית חיובית.

זוהי גם הזדמנות נפלאה להתחבר לעובּר. למצוא כמה דקות שקטות ביום, ללטף את הבטן ולדמיין את תינוקך האהוב במים החמימים ואת עצמך עוטפת ומחבקת אותו.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי לחצי כאן