הרבנית יהודית שילת
הרבנית יהודית שילתצילום: פייסבוק

הרבנית יהודית שילת דוחה את כל טיעוני המתנגדים למינוי מנהלת אישה לבתי הדין הרבניים.

שילת, יו"ר פורום תקנה, אומרת לערוץ 7 כי ההתנגדות של הרבנות הראשית למינויה של מנהלת לבתי הדין הרבניים בתואנה שאין לה כושר לדיינות, היא טיעון מגוחך.

לדבריה היא מעולם לא תקפה באופן אישי את הראשל"צ הרב יצחק יוסף, אך העמידה את האבסורד בטיעון שלו עצמו. "לא התייחסתי ללגיטימיות של נשיא בתי הדין הרב יוסף, אלא רק אמרתי שיש קל וחומר שאם הוא יכול להיות נשיא בתי הדין בלי כושר לדיינות, על אחת כמה וכמה שיכולה להיות אישה מנהלת לבתי הדין גם אם אין לה כושר לדיינות.

"כאן זה משרה של ידע, ארגון וניהול. שלא ישתמשו בנימוק מופרך", מדגישה שילת.

היא משוכנעת שגם משה רבינו היה יכול למנות מנהלת לבתי הדין, "לא ראינו אישה בתורה כי לא היתה משרה של מנהל בתי הדין, ראינו שרי אלפים, שרי מאות ולא תפקידי ניהול. ודווקא כיוון שבבתי הדין מובאות עדויות של נשים, מה קורה להן בחדרי חדרים, לכן יכולות להיות מנהלות שינהלו את בתי הדין. אם אישה מספרת שבעלה אנס אותה, מה רלוונטי יותר מאישה שתנהל את התיק הזה?".

הרבנית שילת אינה חוששת מהטיעון כי מדובר בצעד שמתקרב לרפורמים, "כל עוד זה נעשה על פי רוח התורה, מה הקשר לרפורמים שלא מקבלים את התורה מן השמיים? מי שמחויב לעול ההלכה לא צריך לפחד. האם בגלל הרפורמים אנחנו נשתוק בכל דבר ועניין כי זה מזכיר את הרפורמים?".

שילת קובעת כי אם לרבנים לא מתאים לעבוד מתחת למנהלת אישה, שיחליפו עבודה. "זו מערכת ציבורית ולא מערכת אישית, אם לא מתאים להם שילכו להיות ראשי כוללים וראשי ישיבות, לא דיינים".