גן ילדים
גן ילדיםצילום: Thinkstock

בעקבות הדיווח אתמול (ראשון) על מחדל האבטחה בגן הילדים בנתיבות, גן ילדים שבצמידות אליו מועסקים עשרות פלשתינים בעבודות בנייה ללא כל אבטחה, פנתה למערכת ערוץ 7 אם ירושלמית המתארת מציאות שעל פניה נראית כחמורה הרבה יותר.

רחל דרורי, אם לילד כבן חמש, שולחת את בנה לגן הילדים רימון שנמצא על הגבול שבין שכונת מגוריה, פסגת זאב, לבין שכונת שועפט הערבית, שכונה ממנה נשמעים מדי יום ומדי לילה קולות ירי, זיקוקים, יידויי אבנים ובקבוקי תבערה, וגם כאן גן הילדים מתנהל ללא אבטחה.

"הגן נמצא ממש במרחק של כמה שניות מהגדר של שועפט", אומרת דרורי ומספרת: "מהגן אפשר לראות את יידוי האבנים. יש מטר בין הגן לגדר ואין שומר. השער נעול וישן, ובכל פעם הגננת צריכה לקום, לעזוב את הילדים ולראות מי בשער".

דרורי מוסיפה ומספרת על אירועים המתרחשים בסביבת הגן מדי יום, כאשר בקבוקי תבערה שמושלכים משועפט לעבר השכונה גורמים להצתות חוזרות ונשנות. היא עצמה יוצרת קשר עם המשטרה שמגיעה למקום, מכבה את האש וממשיכה בפעילותה, אך הדבר אינו מונע את האירוע הבא שמתרחש כמה שעות לאחר מכן.

מוסיפה דרורי ומתארת קולות נפץ וירי שאותם היא שומעת מחלון ביתה, כולל ירי צרורות. היא עצמה אינה מבינה כיצד קורה שלתושבי שועפט יש נשק אוטומט אך זו המציאות ושגרת החיים שאליה התרגלו תושבי השכונה. לדבריה על מנת לבודד מעט את קולות הרעש היא נאלצת לסגור את החלונות ולהותיר את הבית במחנק.

"הבית סגור. אין אוויר. אי אפשר לחיות כך", היא אומרת ומיד מוסיפה כי את כל זאת היא נכונה לספוג ולסבול שכן המציאות בארץ כולה מסלימה, אך לפחות נדרשת מידה מסויימת של אבטחה לגן הילדים.

דרורי פנתה לעירייה אך שם שבו ודיברו איתה על בעיות תקציב. באשר להחלטה שהתקבלה אתמול בין שר החינוך ראש הממשלה וראש עיריית ירושלים היא אומרת שזו אכן החלטה מבורכת ולפיה יוצבו מאבטחים במוסדות החינוך, אך בפועל ככל הנראה ייקח זמן עד שהדברים ייצאו אל הפועל.

''בינתיים הילדים נמצאים בגן ללא אבטחה בצמידות לשכונת טרור. "אתמול התקבלה החלטה, ואולי זה יקח זמן. ערבי שמגיע עם סכין לא מחכה להחלטת הממשלה. הוא יכול לבוא ולדקור ילד עם סכין חלילה".

עוד מספרת דרורי כי גן הילדים של בנה נמצא במתחם בית ספר שלפתחו מוצבת אבטחה, אך האבטחה ייעודית לבית הספר בלבד, ובית הספר נמצא בצידו האחר של המתחם כאשר אל מול שכונת שועפט, הכיוון המסוכן יותר, נמצא הגן ודווקא שם אין הבטחה. כאשר נגשה בעצמה למאבטחת ושאלה אותה אם במידה וקורה משהו בגן הילדים היא אמורה להגיע ולסייע השיבה לה המאבטחת בשלילה והבהירה כי תפקידה הוא להישאר בשער בית הספר ולא לעזוב אותו גם כאשר מתרחש אירוע בגן הילדים שמאחור.

"דיברתי עם הגננת של הגן ועם כמה הורים, גם של גן גפן הסמוך. אני רוצה לארגן הפגנה. הגננת אומרת שקשה לה שעל כל מי שבשער צריך לעזוב את הילדים ולבדוק מי נמצא שם", חותמת דרורי.

מערכת ערוץ 7 פנתה לעיריית ירושלים לבקשת תגובה, אך לפי שעה לא הגיעה תגובה כזו. לכשתגיע תפורסם התגובה במלואה.