מחכים לחסידה שתפתיע
מחכים לחסידה שתפתיעצילום: פנימה

בשנים האחרונות התפתח מאוד תחום הטיפול בבעיות פוריות, וב"ה זוגות רבים זוכים לחבוק את האוצר היקר ביותר בעולם – תינוק בריא ושלם. אולם על אף התפתחות התחום ברפואה המערבית, יותר ויותר זוגות בוחרים לפנות לאבחון ולטיפול בתחומי הרפואה המשלימה, אם כאופן הטיפול היחיד או במקביל לקבלת טיפול רפואי, לתמיכה והשלמה נפשית ופיזית. במאמר זה ניגע בשיטה אחת מני רבות: הרפואה הסינית. 

על פי הרפואה הסינית, ניתן לחלק בעיות פוריות לשני תחומים עיקריים. האחד הוא בעיות פוריות מסיבה ברורה. בעקבות בדיקות דם, אולטרסאונד ובדיקות הורמונליות של הגבר או האישה מוצאים בעיה ספציפית ועל פיה מתאימים לגבר או לאישה הורמונים מערביים או דיקור וצמחי מרפא סיניים על פי האבחון המדויק. 

באמצעות דיקור סיני ניתן להשפיע לטובה על עובי רירית הרחם, לאזן ביוץ ומצבים של חוסר ביוץ, לעזור במקרה של ציסטות, הפלות חוזרות, תסמונת שחלות פוליציסטיות, מחזור לא סדיר, בעיות באיכות זרע הגבר, בעיות בתנועתיות הזרע של הגבר ובעיות בכמות הזרע של הגבר, אימפוטנציה ועוד.

התחום השני הוא בעיית פוריות מסיבה לא ידועה. כאשר אצל הגבר ואצל האישה לא מוצאים שום סיבה לחוסר הפוריות בבדיקות מקיפות - מבצעים אבחון סיני על ידי תשאול ובדיקת דופק ולשון, מגיעים לשורש הבעיה ונותנים לה מענה. 
אגב, מעניין לדעת שבשנים האחרונות התגלה שבעיות פוריות מופיעות אצל נשים ואצל גברים במידה שווה, ולאו דווקא אצל נשים.  הטיפול בבעיות פוריות בדיקור סיני מתבצע על פי ארבעת השלבים במחזור: לפני הווסת, בזמן הווסת, אחרי הווסת ולקראת הביוץ.

ניתן לשלב טיפול בדיקור סיני המתאים עצמו לשלבים ההורמונליים השונים. זאת מבלי לפגוע בתהליך ההורמונלי, אלא רק לספק חיזוק לתהליך. לדיקור סיני יש השפעה הממוססת גושים במערכת הגינקולוגית, פעילות מחזקת ותומכת בציר הורמונלי-גינקולוגי, פעילות המסדירה ביוץ ופעילות המסדירה ציר הורמונלי של ההיפופיזה והשחלות, וגם הרגעה כללית של מערכת העצבים מבחינה רגשית ונפשית.

ישנם שני מסלולי אנרגיה המשפיעים ישירות בדיקור על פעילות הרחם והשחלות: מרידיאן ההתעברות, ומרידיאן "ים הדם" המזין את הרחם בדם ומאזן את פעילות הרחם. בעת הדיקור אנו משתמשים בנקודות דיקור על המרידיאנים האלה ומרדיאנים נוספים. על פי הרפואה הסינית הגורמים הנפוצים לחוסר פוריות הם חוסר דם, קור ברחם, לחות במחמם תחתון, תקיעות דם ברחם, חסימת אנרגיה ברחם וחולשת כליות. 

כאשר נרצה לשפר את בפוריות הגבר נוכל לשלב צמחי מרפא סינים ודיקור המשפרים תוך זמן קצר את כל הפרמטרים החשובים בפוריות הגבר.

על פי הרפואה הסינית ישנם גורמים בחיי היומיום המשפיעים לרעה על הפוריות: 

עבודת יתר: שעות ארוכות של עבודה ללא מנוחה מספקת לאורך שנים מחלישות את אנרגיית הכליות, שהיא הבסיס העמוק לדם הווסת ולרחם, ובמצבי חוסר של הכליות יופיעו בעיות פוריות. 

תזונה: צריכה מוגזמת ולאורך זמן של מזונות קרים וקפואים ומשקאות קרים עלולה לגרום לקור ברחם, שיכול לגרום לחסימה ברחם ולחוסר פוריות. כמו כן, צריכה מוגזמת של מזון שומני ומוצרי חלב יוצרת ליחה באזור האגן והרחם, שלרוב תתבטא על ידי הפרשות וגינליות. דבר זה עלול למנוע הפריה ויכול ליצור חסימה בשחלות.

בעיות רגשיות: על פי הרפואה הסינית מתח, כעס, תסכול ותחושת נקם לאורך זמן גורמים לתקיעות אנרגיית הכבד בגוף. המסלול האנרגטי של הכבד מקיף את כל אברי הרבייה, ומכיוון שהכבד אחראי על שחרור דם הווסת בעת המחזור, כאשר יש חסימה בזרימת הכבד זה יכול לחסום את תהליך הפוריות. מצב זה יכול לגרום לתופעות כמו תסמונת קדם וסתית, ובהמשך גם לתקיעות דם ברחם שתתבטא בכאבי מחזור חריפים ובדם מחזור מלווה קרישי דם וכן בחוסר פוריות. במצב זה נחזיר את האיזון למערכת הגינקולוגית ונאפשר הפריה תקינה על ידי הנעת אנרגיית הכבד ודם הכבד.

פורסם בפנימה

לרכישת מנוי