חוטובלי עם הצוערים החדשים, היום
חוטובלי עם הצוערים החדשים, היוםצילום: אלירם מנדל

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, נפגשה היום (ראשון) עם חניכי קורס הצוערים ה-32 של משרד החוץ, שיצא הבוקר לדרך, על רקע המצב הביטחוני והבעיות הבינלאומיות של ישראל בעולם.

חוטובולי הבהירה כי ״כל הדיבורים על בידוד מדיני הם איומי סרק תקשורתיים. מדינת ישראל פורצת דרך בשווקים חדשים ומרכזיים בעולם. היחסים עם הודו סין ויפן  תופסים תאוצה בשנים האחרונות בזכות הערכה לתעשיית ההיי טק הישראלית והפתרונות היצירתיים של עולם הסטארט אפ".

בשיחתה עם הצוערים היא ציינה שהגישה צריכה להיות שישראל איתנה אל מול הזירה הבינלאומית. "ישראל 2015 היא מדינה חזקה דיפלומטית, ועליכם מוטל התפקיד של המשך פיתוח היחסים לצד המאבק בקולות הדה לגיטימציה שבאים לפגוע במעמד המוסרי של ישראל בעולם".

"מדינת ישראל החלה את דרכה כפלא היסטורי, עם שחידש את תרבותו ושב לארצו, עלינו להעצים את תפקידנו לתקן עולם, ולהמשיך לסמל חדשנות ומהפכנות בכל תחום ובכל נושא", סיכמה חוטובלי.

סגנית השר התייחסה לעובדה שמדובר בקורס הצוערים הנשי ביותר בתולדות המשרד ובו לראשונה רוב לנשים, ואמרה כי היא רואה בכך חלק מהדיפלומטיה החדשה.

מתחת לפני השטח הופנו חיצי ביקורת כלפי שדרוג התכנים עליו הכריזה סגנית השר הבוקר, הכולל הקניית ידע במשפט בינלאומי בנושא חוקיות ההתיישבות והכרת דיני המלחמה לאור המאבק של ישראל בטרור והגנה על ישראל בסוגיות של מוסר ולחימה.

בנוסף, רועננה משמעותית תוכנית הסיורים ברחבי בארץ. מעתה יסיירו הצוערים באתר עיר דוד בירושלים, ויודרכו על ידי מקים האתר – דוד בארי. בנוסף, יתקיים עבורם סיור בבקעת הירדן ובאיזור התעשייה ברקן, כדי להכיר מקרוב את המציאות של פלסטינים העובדים לצד ישראלים.

עם זאת, אחת היחידות שמתחה ביקורת בפומבי היתה ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), שטענה כי "הידיעה היחצ"נית של סגנית שר החוץ, היא עוד משהו שהיא תוכל להוסיף לרשימת ה''הישגים" שהיא שלחה לחברי הליכוד ועובדי משרד החוץ שהצטרפו אליהם".

"כאילו שעד עכשיו לא ביקרו צוערים בשטחים (לא מכירה ישראלים שלא), וכאילו לא הכירו את הטיעונים על ההתנחלויות ולא ידעו לעשות הסברה. כנראה שאם אפשר להכפיש אותם, שעובדים קשה מאוד למען מדינת ישראל, לאחר הכשרה מפרכת ושכר זעום, ולהגיד שעד עכשיו היו 'סמולנים' עוכרי ישראל שלא יודעים לעשות הסברה והנה ציפי פה והיא תסדר, אז למה לא", אמרה הח"כית.