25 שנים לרצח הרב כהנא
25 שנים לרצח הרב כהנאצילום: מתנאל רחמים

מאות בני אדם השתתפו הערב (ראשון) באזכרה לרב מאיר כהנא הי"ד באולם "היכל דוד" בירושלים, במלאת 25 שנים להירצחו בארצות הברית.

בין המשתתפים, הרב דב ליאור ופעילי הימין ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר, בנצי גופשטיין ונעם פדרמן.

את האירוע פתח בן גביר שאמר כי תורתו של הרב כהנא אקטואלית היום יותר מתמיד. "בדרך כלל הזמן משכח את המת מהלב אך באשר לרב כהנא בדיוק הפוך, ככל שעובר הזמן, יותר ויותר אנשים מבינים עד כמה הוא צדק", אמר.

ראש ארגון להב"ה בנצי גופשטיין נאם גם הוא. "25 שנה אחרי הרצח, כולם כבר יודעים שהרב כהנא צדק כשאמר שאין ולא יהיה דו קיום איתם. בשבוע הבא נתחיל באימונים ברחבי הארץ כדי ליצור דור חזק שיחזיר מלחמה לאויב הערבי. אף אחד לא ישבור אותנו. מכל מעצר אנחנו נגדל ונתחזק", הכריז גופשטיין.

פעיל ימין נוסף שהשתתף בעצרת, עופר גולן, כינה את הנשיא ראובן ריבלין "אחמד מוחמד ריבלין" והתייחס לנאום שנשא אתמול הנשיא בעצרת לציון 20 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. "אחמד מוחמד ריבלין אמר אתמול שאנחנו לא מפחדים מידם הקפוצה של הקיצונים, ואני אומר, 'אנחנו לא מפחדים ממך'".

רגע השיא בעצרת נרשם כאשר עלה לנאום הרב דב ליאור, והנוכחים קיבלו אותו בשירה ובריקודים. ''מדינת ישראל החליטה לא לנצח", טען הרב, "כי בשביל לנצח צריך שלושה דברים - לדעת מי האויב, לרצות לנצח ולהגדיר את היעד. אנחנו מסרבים לקרוא את המציאות שהאויב הכריז עלינו מלחמה, מתביישים לנצח, מאוהבים בכניעה והתרפסות, והחמור מכל, איבדנו את היעד של חלום המדינה היהודית, אליה שבנו מאלפי שנות גלות".

במהלך האירוע שולבו סרטים על הרב כהנא ועל הפעילות של ממשיכי דרכו והקהל תקף בחריפות את כלי התקשורת. את האירוע סיים ברוך מרזל, תושב חברון ויוזם מבצע ''פיצה לכל חייל שהורג מחבל''. מרזל אמר כי "ברגע שלא יהיו פה אויבים, אפילו החרדים יתחילו להאמין בבניין בית המקדש. אנחנו נעבור מבית לבית ונשכנע את כולם שזה או אנחנו או הם. צריך לגרש את כל האויבים שלנו מכאן".

מרזל הוסיף, "אנחנו מציינים פה חצי יובל להירצחו של מורנו ורבנו הרב הקדוש מאיר כהנא, שנרצח בארה"ב ונרדף על ידי ממשלת ישראל, וחמש שנים לאחר מכן הוצאה תנועתו מהחוק. אבל אנחנו פה ואנחנו מנצחים".

"שואלים למה ערבים רוצחים יהודים ואומרים 'הר הבית' ועוד הרבה סיבות, אבל התורה אומרת שזה בגלל שיש פה אויבים. אם היינו מגרשים את כולם - לא היו פיגועים. הסיבה לכך היא בגלל שאנו מסרבים לקיים את מצוות התורה ולגרש את כל האויבים מיד", דברי מרזל.