צוברי. בכיר הגולשים הישראלים
צוברי. בכיר הגולשים הישראליםפלאש 90

בשל המצב הביטחוני או שוב חרם ספורטיבי על ישראל? סערה חדשה בענף הגלישה, ושוב ישראל בכותרות. 

בחודש פברואר הקרוב, אמורה להתקיים בעיר הדרומית אילת, אליפות העולם בגלישת גלשני ניל-פרייד. למה אמורה? כי אם לקחת את מחאתם של 70 ממשתתפי האליפות ברצינות, אזי שזו עשויה שלא להתקיים באילת, כשיעתיקו אותה אל מדינה אחרת. 

בעצומה אותה מפרסמים היום (שלישי) הגולשים השונים ממדינות העולם, נכתב כי אלה דורשים "לנקוט פעולה מיידית להזזת מיקומה של אליפות העולם מישראל לאחד המקומות החלופיים שנקבעו מראש".

עד כה חתמו על העצומה כ-70 מתחרים שונים, כשבמכתבם אלה מציינים כי הסיבה לבקשת הזזת האליפות מישראל היא אך ורק בשל חשש מהמצב הביטחוני, ולא בשל חרם ספורטיבי כזה או אחר על ישראל. על פי יוזמי העצומה, "על רקע התרסקות המטוס הרוסי בסיני, הגובלת עם אילת, והחשש המתגבר כי מדובר באירוע טרור, אנחנו דורשים להזיז את האליפות המדוברת".

סיבה נוספת לדברי אחד החותמים על העצומה, היא העלות הגבוהה לקיום המשחקים בישראל. "קיום התחרות בפורטימאו שבפורטוגל יכולה להיות אפשרות טובה. זה זול ובטוח לאירופאים".

לדברי גורם בוועד המנהל, הסיבה לבקשת הזזת האליפות היא בעיקר דווקא בשל החרם הספורטיבי על ישראל. לדבריו, אמנם למצב הביטחוני ישנה השפעה על הבקשה, אך לאור זאת שלאחרונה נערכה בישראל אליפות העולם במקצה ה-470 של ענף הגלישה גם כן, אין ספק שבסיס הבקשה הינה החרם על ישראל. 

מבדיקה של ערוץ 7 עולה כי העתקת המשחקים מישראל תהיה קשה עבור חותמי העצומה כשזו סגורה בחוזה שהפיצויים על הפרתו גבוהים עד מאוד. 

אז אחרי שחרם ספורטיבי על ישראל ובעיות בוויזה מנעו את השתתפותם של הגולשים הישראלים באליפות בעומאן האחרונה, האם גם האליפות שאמורה להתקיים בישראל מדינתם, תועתק למקום אחר? אם אכן כך יקרה, יהיה זה רק משיקולים פוליטיים וללא שום קשר למצב הביטחוני.